تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1396 - 12:37
کد خبر : 18557

فعالیت قرآنی باید به ترویج سبک زندگی قرآنی منجر شود

فعالیت قرآنی باید به ترویج سبک زندگی قرآنی منجر شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن نظام پرستاری کشور که امروز نهم آذرماه در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی فدک

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن نظام پرستاری کشور که امروز نهم آذرماه در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی فدک مشهد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و محافل قرآنی منجر شدن فعالیت های قرآنی به آشنایی با سبک زندگی قرآنی است.
وی افزود: امروز درمان بسیاری از آسیب های اجتماعی جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، سرقت و … با قرآن میسر است.
کاظمی نسب با اشاره به افزایش طلاق آن هم در شهرهای مذهبی مانند مشهد که آمارش بالا است، اظهار کرد: طبق آیات قرآن از طرفین دعوا یک نفر برای مشورت انتخاب و پس از آن مشکلات زوجین بررسی شود که اخیرا این امر در دادگستری در حال اجراست و باعث کاهش آمار طلاق می‌شود.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، ابراز کرد: جامعه‌ای که قرآن، اهل بیت(ع)، امام هشتم و رهبری فرزانه دارد باید عاری از معضلات اجتماعی باشد و اینکه چرا این اتفاق نیفتاده برای این است که قرآن ملموس و محسوس در اختیار افراد قرار نگرفته است.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مانوس شدن با قرآن و درک مفاهیم این کتاب مقدس سعادت دنیا و آخرت بشر را تامین می کند.
کاظمی‌نسب با اشاره به آیاتی در خصوص تبعیت نکردن از کفار تصریح کرد: خداوند در این آیات می‌فرماید که از نوع خوراک، پوشش، رفتار و فرهنگ کافران تبعیت نکن چرا که مکتب جامع اسلام فرهنگ مستقل خود را دارد.
وی با بیان اینکه خداوند راه تسلط کفار بر مسلمانان را بسته است، ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز شاهد هستیم که ماهواره، تلگرام و رسانه بدون آموزش اسلامی وارد زندگی افراد شده و دشمن در این خصوص بر ما تسلط یافته است.
کاظمی نسب بیان کرد: برای کاهش معضلات اجتماعی و گرایش جوانان به سمت قرآن باید مفاهیم قرآن به صورت کاربردی در جامعه اجرا شود به عنوان مثال بحث قرض‌الحسنه اگر در زندگی افراد جاری و ساری شود بسیاری از جوانان با وام اشتغال و ازدواج از معضلات اجتماعی دور خواهد ماند.
وی در پایان با اشاره به قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر(ص)، بیان کرد: جهان به سمت تکنولوژی در حال حرکت است و بر اساس نویدی که از روایات آمده معجزه صاحب‌الزمان(عج) رسانه است و هنگام ظهور حضرتش بدون هیچ ابزاری اهل عالم سخنان ایشان را شنیده و از فیض حضورشان بهره‌مند خواهند شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد