تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 - 10:14
کد خبر : 18352

فرهنگ سرخ عاشورا و سبز مهدویت نجات‌بخش امت اسلامی/ امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز ظهور است

فرهنگ سرخ عاشورا و سبز مهدویت نجات‌بخش امت اسلامی/ امر به معروف و نهی از منکر زمینه‌ساز ظهور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص نیوز؛ با اشاره به شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: امامت تداوم رسالت پیامبر گرامی اسلام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص نیوز؛ با اشاره به شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اظهار کرد: امامت تداوم رسالت پیامبر گرامی اسلام است که از این طریق ائمه اطهار (ع) به تبیین، تشریح و توضیح معارف دین اسلام و ارائه برنامه‌ای نجات‌بخش به مردم می‌پرداختند.

وی افزود: از آن جهت که زمین نباید خالی از حجت الهی باشد خداوند تبارک و تعالی آخرین حجت خود را از نظرها غایب کرده است و زمانی که مصلحت بداند امام زمان (عج) ظهور پیدا خواهد کرد.

نظری با بیان اینکه دو فرهنگ سرخ عاشورا و سبز مهدویت ارزش ویژه‌ای در اسلام دارند افزود: مهدویت تنها مختص شیعه نیست و امید به ظهور یک منجی در ادیان و ملل مختلف وجود دارد.

ابن مسوول بیان کرد: امروزه شاهد هستیم که در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی معرفی یک منجی مورد توجه قرار گرفته است و دشمنان با ابزارهای مختلف درصدد وارد کردن آسیب به اعتقادات جوامع اسلامی هستند.

وی تشریح کرد: مسلمانان که اعتقاد راسخ به منجی عالم بشریت و تشکیل حکومت جهانی مملو از عدالت پس از ظهور امام زمان (عج) دارند باید به صورت علمی و عملی از آسیب‌رسانی استکبار در زمینه مهدویت جلوگیری کنند.

این مسوول در ادامه گفت: هرفردی باید در هر جایگاهی که است به سهم خود سعی در تبیین و معرفی موضوع مهدویت به وسیله اسناد صحیح و با استناد به آیات قرآن و روایت داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر یکی از آسیب‌های موجود در جامعه در برگزاری جشن‌هایی با عنوان جشن میلاد امام زمان (عج) است که گاها این مجالس آلوده به معصیت و خرافات می‌شود

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری محافل شادی برای میلاد اهل بیت (ع) کار مثبتی است اما باید در این محافل فضایل امام زمان (عج)، علائم ظهور ایشان، وظایف و تکالیف منتظران مطرح و دور از گناه برگزار شود.

نظری با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان پیروان و منتظران امام زمان (عج) برپایی عدالت به عنوان اصل و معیار ارزش انسانی در جامعه اسلامی، افزود: اجرای عدالت تنها به دولت و حکومت دینی مربوط نیست بلکه هر فرد مسلمان باید در جایگاه خود عادل باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه اگر هر فردی امر عدالت را عملی کند قطعا زمینه ظهور فراهم خواهد شد تصریح کرد: یکی از وظایف منتظران در زمان غیبت اصلاح فردی و پس از آن اصلاح جامعه است.

وی در پایان افزود: ترک گناهان فردی، رزایل اخلاقی و اعتقادی در افراد، خانواده و جامعه و همچنین امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد