تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1396 - 13:40
کد خبر : 18285

ترک امربه‌معروف و نهی از منکر مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد

ترک امربه‌معروف و نهی از منکر مشکلات جامعه را افزایش می‌دهد

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد ساری اصل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر یک دستور مهم الهی، دینی است، متأسفانه این موضوع مهم موردتوجه قرار نمی‌گیرد. وی افزود: مبنای انقلاب ما بر اساس امربه‌معروف و نهی از منکر بود. امام حسین (ع) هنگام بیان اهداف قیام خود

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد ساری اصل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر یک دستور مهم الهی، دینی است، متأسفانه این موضوع مهم موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: مبنای انقلاب ما بر اساس امربه‌معروف و نهی از منکر بود. امام حسین (ع) هنگام بیان اهداف قیام خود فرمود: می‌خواهم معروف را احیا و منکرات دین جدم را از جامعه مسلمین محوکنم.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امربه‌معروف و نهی از منکر گنجانده‌ و تأکید شده سازمان یا مؤسسه‌ای ایجاد شود تا معروف تبلیغ و از منکرات جلوگیری کند.

وی گفت: عده‌ای جاهل، نادان منکرات را عمداً یا سهواً ترویج می‌کنند. غیبت، دروغ، تهمت، فسادسازمان دهی شده، بی‌بندوباری در مراکز و شهرها گسترش‌یافته لذا دولت باید توجه بیشتری داشته باشد.

ساری اصل عنوان کرد: ائمه جمعه مسئول ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها هستند. مراکزی همچون سپاه پاسداران، فرمانداری، قوه قضائیه از اعضای این ستاد بوده همه باید دستورات یا مصوبات ستاد را اجرایی کنند.

وی افزود: برخی افراد مؤمن امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌جا آورده اما متأسفانه گرفتارشده‌اند. ما باید از آمران به معروف حمایت کنیم. خودرو حریم خصوصی نیست، چرا که مراجع مانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی می‌فرمایند ماشین حریم خصوصی نیست.

امام ‌جمعه هندیجان بیان کرد: مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌فرمایند: امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ چراکه اشرار جامعه بر شما تسلط پیداکرده و دعای شما مستجاب نمی‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد