تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 11:51
کد خبر : 16757

ورود بیش از ۱۰۰۰ پرونده به دادگستری خلیل‌آباد در ۶ ماهه اول سال ۹۶

ورود بیش از ۱۰۰۰ پرونده به دادگستری خلیل‌آباد در ۶ ماهه اول سال ۹۶

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی همتی، پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در شهرستان خلیل‌آباد جمعیتی بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر وجود دارد و با رصدی که همه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی همتی، پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در شهرستان خلیل‌آباد جمعیتی بالغ‌بر ۵۰ هزار نفر وجود دارد و با رصدی که همه مسئولان شهر و پرسنل دستگاه قضایی انجام داده‌اند، هیچ مشکل امنیتی خاصی در شهرستان خلیل‌آباد نیست.

 

وی بابیان اینکه  تعامل و همکاری خوبی بین تمام قوای دولتی و انتظامی در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد، خاطرنشان کرد: این تعامل و همکاری سبب شده که امنیت پایداری را در شهرستان حکم‌فرما باشد.

 

۴ شعبه شهری حل اختلاف در شهرستان خلیل‌آباد فعال است

 

رئیس دادگستری خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه در شش‌ماهه اول سال ۹۶، شاهد ورود بیش از ۵۲۶ فقره به شعبه اول دادگستری خلیل‌آباد بودیم، تصریح کرد: در این مدت توانسته‌ایم بیش از ۵۵۱ فقره پرونده را مختومه و یک هزار و ۱۵۱ ابلاغ الکترونیک صادر شود.

 

وی بابیان اینکه در شعبه دادسرای شهرستان خلیل‌آباد یک هزار و ۲۵۳ فقره پرونده نیز ورود پیداکرده است، اذعان کرد: از این تعداد ورودی پرونده یک هزار و ۱۹۸ پرونده مختومه و یک هزار و ۱۰۲ ابلاغ الکترونیک صادرشده است.

 

همتی با اشاره به اینکه چهار شعبه شهری حل اختلافات در شهرستان خلیل‌آباد فعال است، عنوان کرد: سه شعبه در دادگستری خلیل‌آباد و یک شعبه نیز در بخش ششطراز مستقر است که به این شعبه‌ها بالغ ۹۶۸ فقره پرونده ارجاع شده است.

 

تمام پرونده‌های طلاق باید ابتدا از کانال بهزیستی عبور کند

 

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت شورای حل و اختلاف در بحث صلح و سازش دعاوی خانوادگی و کیفری استفاده‌شده است، بیان کرد: شوراهای حل اختلاف نیز در راستای ماده ۱۱ از برکات خوبی برخوردار بوده است.

 

این مقام مسئول تشریح کرد: از دو ماه گذشته کلینیک مددکاری و مشاوره در خلیل‌آباد افتتاح‌شده است و تمام متقاضیان طلاق باید کلاس‌های مشاوره در بهزیستی را بگذارند و هیچ پرونده طلاقی در دادگستری خلیل‌آباد بدون اینکه اظهارنظر بهزیستی نیز موردبررسی قرار نمی‌گیرد.

 

مطالبات وجه یکی از دعاوی مطرح در شهرستان خلیل‌آباد است

 

وی بابیان اینکه در چند ماه گذشته شاهد کاهش پرونده‌های طلاق در شهرستان خلیل‌آباد به‌خصوص طلاق توافقی هستیم، تأکید کرد: مطالبات وجه با توجه به اینکه شغل اکثر مردم شهرستان کشاورزی است یکی از دعاوی مطرح در خلیل‌آباد است و افرادی از خارج شهرستان برای خرید محصول کشاورزی مراجعه می‌کنند و کشاورزان برحسب اعتماد محصولات کشاورزی خود را به این افراد واگذار می‌کنند.

 

همتی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌هایی که در شورای جلوگیری از وقوع جرم و شورای اداری شهرستان صورت گرفت قرار شد تا راهکاری اندیشیده شود تا سطح آگاهی جامعه در این موارد افزایش یابد تا دیگر شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد