تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1396 - 9:55
کد خبر : 16736

کربلای ایران میزبان جاماندگان اربعین است

کربلای ایران میزبان جاماندگان اربعین است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری، اظهار داشت: برای تمام مسلمانان، شیعیان، مردان و زنان آزاده ای که در راهپیمایی بزرگ تاریخی در مسیر نجف اشرف به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری، اظهار داشت: برای تمام مسلمانان، شیعیان، مردان و زنان آزاده ای که در راهپیمایی بزرگ تاریخی در مسیر نجف اشرف به کربلای حسینی در حال پیاده روی هستند آرزوی سلامتی و امنیت دارم. 

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سنت پسندیده راهپیمایی اربعین در تهران برگزار می شود، گفت: پیاده روی اربعین از میدان امام حسین(ع) در تهران شروع می شود و تا شهرری که به عنوان کربلای ایران اسلامی است ادامه پیدا می کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: امام هادی(ع) خطاب به یکی از اهالی ری که به کربلا رفته بود، فرمدند اگر قبر عبدالعظیم(ع) را در ری زیارت کنی مانند آن است که کربلای امام حسین(ع) را زیارت کردی و همچنین رهبر معظم انقلاب شهرری را قبله تهران عنوان کرده اند. لذا با توجه به این جایگاه والای ری و حرم مطهر، این سنت راهپیمایی بسیار باشکوه و میلیونی مردم عزادار و دلداگان حضرت سیدالشهدا(ع) در روز اربعین صورت می گیرد.

سلیمی تصریح کرد: به همین مناسبت همه ساله از سه ماه قبل از روز اربعین، همه بخشهای مسئول ذیربط در آستان مقدس با همکاری کلیه سازمانها، مدیریتها، نهادهای شهرری، فرمانداری و سایر ادارات و یگانهای امنیتی، انتظامی و خدماتی در این رابطه اقدام به برنامه ریزی و هماهنگی می کنند که این کار به لطف خداوند و با همت همه مدیران دلسوز شهرری در سال جاری نیز صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه این روزها در آستان مقدس رنگ و بوی خاصی وجود دارد و فضای حرم، حال و هوای کربلایی دارد، گفت: شب اربعین (چهارشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا ویژه برنامه عزاداری، مرثیه سرایی و سخنرانی در مصلی بزرگ ری برگزار می‌شود و در روز اربعین نیز با حضور مادحین، سخنرانان، ذاکرین آل الله و قاریان ممتاز بین المللی ویژه برنامه داریم. 

سلیمی ادامه داد: پنجشنبه ساعت ۱۱:۱۵ برنامه های ویژه اربعین با تلاوت قرآن در مصلی آغاز می شود که پوشش صوتی آن در تمام آستان و اضلاع پیرامونی آن قابل دریافت است و اصلی ترین برنامه قرائت زیارت اربعین است که راس ۱۱:۲۰ توسط زین العابدین فر اجرا می شود و بلافاصله متصل به آن برنامه ندای ملکوت، تلاوت قرآن و اقامه نماز جماعت ظهروعصر در آستان و بعد از نماز نیز مرثیه سرایی توسط یکی دیگر از مادحین و ذاکرین اجرا خواهد شد و پوشش زنده تصویری از طریق شبکه ۵سیما پخش خواهد شد. 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: پس از اربعین نیز در تمامی شبهای دهه آخر ماه صفر حرم مطهر برنامه مرثیه سرایی و سخنرانی با حضور روحانیون و ذاکران آل الله بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی بزرگ ری برگزار می کند. 

سلیمی با اشاره به اهمیت راهپیمایی در روز اربعین گفت: آستان مقدس اقدام به صدور اطلاعیه ای کرده و طی آن به جلب توجه مردم به هوشیاری تاکید و در رابطه با نکات امنیتی و ایمنی، تقاضا کرده که در ارتباط با این روز با توجه به هشدارهای نیروی انتظامی و امدادی همه نکات و تذکرات را مد نظر قرار بدهند و باتوجه به ازدحام و حجم جمعیتی که در آستان حضور دارند از به همراه آوردن هرگونه وسایل اضافی و غیر ضروری خودداری کنند چرا که در غیر اینصورت توفیق حضور در آستان و الحاق به جمع عزاداران را نخواهند داشت. 

وی اظهار داشت: آستان مقدس در زمینه های مختلف دیگر ضمن هماهنگی با سازمانها و نهادهای مربوطه اقدامات لازم را حتی المقدور در رابطه با مسائل رفاهی و نیازمندیهای ضروری زائران فراهم کرده است و امیدوارم خداوند به همه خادمان و کارکنان آستان توفیق بدهد که خالصانه در خدمت راهپیمایان اربعین باشند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه هرساله باتوجه به عشق و ارادت مردم به نهضت عاشورا بر تعداد جمعیت افزوده می شود، گفت: تعداد زائران قابل پیش بینی نیست چرا که هر سال شاهد رشد جمعیت هستیم، سال گذشته مسئولین ذی ربط و متصدیان مربوطه تعداد زائران را  فراتر از یک میلیون نفر اعلام کردند و لذا همه سازمانها و نهادها و آستان مقدس باید آماده پذیرای جمعیت باشند.

سلیمی در پایان درخواستی از مسئولان کشوری کرد و گفت: مدیران مسئول در سطح کشور باید به فکر این باشند که میزان ارائه خدمات رفاهی و نیازهای ضروری مردم را در این روز خاص افزایش بدهند. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد