تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 - 10:56
کد خبر : 16647

فضای مجازی بهترین و آسانترین راه برای تبلیغ دین است

فضای مجازی بهترین و آسانترین راه برای تبلیغ دین است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در دانشگاه کاشان گفت: فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس، فرامرزی، دو طرفه، به روز و فرادینی هستند که به دلیل تنوع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در دانشگاه کاشان گفت: فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در دسترس، فرامرزی، دو طرفه، به روز و فرادینی هستند که به دلیل تنوع از نظر امکان انتشار و دریافت همزمان متن، عکس و فیلم مزیتی قابل توجه دارند.
وی افزود: القاها، ایجاد دلهره و وحشت بین مردم و تبلیغات مغرضانه علیه دین از جمله آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است و دشمنان اسلام برای منحرف کردن مردم و به ویژه ابتذال نوجوانان و جوانان می کوشند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: ارائه خوراک های فکری دینی و مذهبی مناسب جامعه اسلامی و ارشاد جوانان و نوجوانان در فضای مجازی از جمله ضرورت هاست؛ همچنین باید اخبار درست و روشن باشد و اطلاعات و اخبار خاص تنها برای مخاطبان خاص ارسال شود.
او اضافه کرد: بیان برخی اطلاعات نه تنها نیاز نیست، بلکه زیان هم می رساند و از این رو باید با توجه به این امر سایر خبرها به صورت سریع، دقیق و کوتاه برای استفاده مخاطبان ارائه شود.
قرائتی بیان کرد: مردم به علت درگیری های کاری و زندگی کمتر کتاب می خوانند، بنابر این محتوای کتاب های مفید در راستای تبلیغ و ترویج دین اسلام می تواند به صورت خلاصه و کوتاه در فضای مجازی انتشار یابد تا مردم در زمانی اندک به راحتی برای مطالعه مطالب مفید اقدام کنند.
وی همچنین با تاکید بر مهارت آموزی از شبکه های اجتماعی عنوان کرد: دختران می توانند به صورت رایگان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مهارت هایی مانند خیاطی را بیاموزند و باید به جنبه های آموزشی این فناوری ها نیز توجه شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز گفت: نماز کلید چیره شدن بر دشواری هاست و اگر در حکومت اسلامی نماز و جایگاه آن به درستی تبیین شود، بسیاری از منکرها بروز نمی یابد.
آیت الله عبدالنبی نمازی افزود: نماز ضررورتی برای پاسداری از دین، عامل بازدارنده از گناه و راهکاری اساسی برای جلوگیری از فساد، فحشا، بزهکاری ها و جرائم ترویج این فرهنگ در جامعه می باشد.
وی بیان کرد: اقامه نماز مهم اما از سوی دشمنان آسیب پذیر است و از این رو خداوند در چهار سوره قرآن کریم بر حفظ آن تاکید کرده که و حتی یکی از نشانه های مومن قرار داده است.
اجلاس استانی 'نماز و فضای مجازی' با حضور جمعی از استادان و دانشجویان، طلاب، روحانیون و مسئولان شهرستان به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
۶۱۳۶/۸۱۲۳

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد