تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 11:05
کد خبر : 16497

قیام سید الشهداء(ع) براساس آموزه های قرآنی است

قیام سید الشهداء(ع) براساس آموزه های قرآنی است

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: روح و جوهره نهضت حضرت سید الشهداء(ع) را براساس بینش قرآنی می‌بینیم. وی، اهل بیت(ع) را قرآن ناطق دانست و افزود: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و تمامی سیره آن بزرگواران برگرفته از قرآن کریم

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: روح و جوهره نهضت حضرت سید الشهداء(ع) را براساس بینش قرآنی می‌بینیم.
وی، اهل بیت(ع) را قرآن ناطق دانست و افزود: اهل بیت(ع) قرآن ناطق هستند و تمامی سیره آن بزرگواران برگرفته از قرآن کریم است.
وی با استناد به آیه ۲۵۵ سوره بقره خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: هیچ معبودی نیست جز خداوند یگانه زنده که قائم به ذات خویش است، و موجودات قائم به او هستند؛ هیچ‎گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی‎گیرد و لحظه‎ای از تدبیر جهان غافل نمی‎ماند؛ آنچه در آسمان‎ها و آنچه در زمین است از آن او است.
حجت‌الاسلام جلیلی با بیان اینکه، قیام حضرت سید الشهداء(ع) براساس آموزه‌های قرآنی است، افزود: قیام امام حسین(ع) کفر به طاغوت و احیاء امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی بااشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران افزود: در این آیه می‌خوانیم: باید از میان شما، جمعى دعوت به نیکى، و امر به معروف و نهى از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، از لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت و تاکید کرد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، تضمینی برای حفظ سایر واجبات نخواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد