تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 10:15
کد خبر : 16478

طلاق و اعتیاد؛ مهم ترین معضلات فرهنگی خراسان جنوبی

طلاق و اعتیاد؛ مهم ترین معضلات فرهنگی خراسان جنوبی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد کارشناس امور فرهنگی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: در تقویم جمهوری اسلامی، ۱۴ آبان ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد کارشناس امور فرهنگی در گفتگو با خاورستان، اظهارکرد: در تقویم جمهوری اسلامی، ۱۴ آبان ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی از همه کارها مهم تر و به عنوان محور همه امور است.

وی افزود: فرهنگ عمومی به معنای، آداب و رسوم و اعتقادات مردم انقلابی و مسلمان است که در زندگی و امور روزمره مورد توجه قرار می گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر سایر امور هم تاثیر می گذارد.

 کارشناس امور فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی مجموعه ای از اندیشه ها و اعتقادات است که در روند کار و امور زندگی تاثیر بسزایی دارد گفت: سیاست حاکم در کشور و وقوع انقلاب اسلامی بر اساس همین فرهنگ عمومی است که در چارچوب اسلامی می گنجد.

عبدالرزاق نژاد تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که اگر از داخل یا خارج فرهنگ عمومی زیر سوال رفت و دچار چالش شد، بتوانیم به سرعت آن را ترمیم و به جایگاه اصلی برگردانیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی به معنای اعتقادات، منش و رفتار و سیره ای که با دو عنوان اسلامی بودن و انقلابی بودن همراه است افزود: روز فرهنگ عمومی یادآوری برای مراقبت و مواظبت از این فرهنگ برای جلوگیری از دچار آن به انحرافات است.

کارشناس امور فرهنگی اظهارکرد: علاوه بر سیاست های کلی حاکم بر کشور، مردم منطقه ما تقیدات و ویژگی های خاص تری هم دارند که در همان چارچوب اسلامی بودن و انقلابی بودن می گنجد و به همین دلیل باید فرهنگ منطقه ای خود را هم پاس بداریم.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: بر همین اساس هماهنگی بین دستگاه های متولی فرهنگ خیلی لازم و ضروری است که در این خصوص باید شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

وی تاکید کرد: لازم است شورای فرهنگ عمومی را احیا و منسجم کنیم و ضروری است که این شورا دبیرخانه بسیارفعالی داشته باشد و هماهنگی بین مسئولان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی را برقرار و کمیته های تخصصی ایجاد کند.

کارشناس امور فرهنگی گفت: در قدم اول شورای فرهنگ عمومی باید روزی برای معرفی بیرجند یا استان را انتخاب و نسبت به برگزاری برخی همایش های موثر و مفید و بدن حاشیه و تشریفات اقدام کند.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: در قدم دوم هم این شورا باید با دستگاه هایی که کارهای فرهنگی انجام می دهند در ارتباط باشد و از برنامه های این سازمان ها و نهادها در جهت تجمیع و بهره برداری برنامه ها استفاده کند تا شاهد پیشرفت های کلی در شهر باشیم و دستگاه های زیرمجموعه هم فعالیت هایشان پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: اگر شورای فرهنگ عمومی انسجام درستی در مسائل فرهنگی ایجاد کند شاهد برکات زیادی در استان خواهیم بود، چرا که تک روی و جزئی کار کردن سبب هدررفت نیرو، هزینه های مالی و همچنین عدم ماندگاری آثار می شود.

کارشناس امور فرهنگی با اشاره به اینکه اگر شورای فرهنگ عمومی دبیرخانه فعالی داشته باشد امور فرهنگی مورد حلاجی و تصمیم های خوبی گرفته خواهد شد بیان کرد: باید در کمیته های تخصصی از اندیشه های ناب اساتید و نخبگان استفاده شود و تا از مشکلات گره گشایی شود.

عبدالرزاق تصریح کرد: هم اکنون از مهم ترین معضلات در بیرجند و استان، طلاق، اعتیاد، بی حجابی و بدحجابی، کودکان کار، زنان و کودکان  بی سرپرست، فقر مالی و … است که در آینده خطراتی را برای استان ایجاد می کند که برای حل این مشکلات باید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فعال تر شود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد