تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 11:03
کد خبر : 16317

بیانیه استکبار ستیزی در نمازجمعه پخش شد/ عزم استکبار برای ضربه به نظام اسلامی جدی است

بیانیه استکبار ستیزی در نمازجمعه پخش شد/ عزم استکبار برای ضربه به نظام اسلامی جدی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) مربوط به ۱۳ آبان با عنوان بیانیه روز استکبارستیزی در نماز جمعه امروز بین نمازگزاران پخش شد. در متن این بیانیه آمده است: امروزه استکبار که در ظاهر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) مربوط به ۱۳ آبان با عنوان بیانیه روز استکبارستیزی در نماز جمعه امروز بین نمازگزاران پخش شد.

در متن این بیانیه آمده است: امروزه استکبار که در ظاهر یک درخت تنومندی که بر تمام کشورها سایه افکنده است ولی در باطن دارای بدنه کرم خورده و پوسیده مبدل شده و آن ذغال سرخی که کشورهای مظلوم از جمله ایران را که در گرو استبداد  و حکام نالایق نیز بودند به اتش می‌کشید، امروز به خاکستر گرم تبدیل شده و دیگر نمی تواند با همان ظاهر گذشته و در غالب نظامی گری بر کشورها احاطه پیدا کند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) عنوان کرد: استکبار شؤون و وجوه مختلف دارد و بدین‌سان می‌توان از شآن سیاسی یا شأن غربی اقتصادی یا وجه حقوقی استکبار نام برد. به عنوان مثال نظام اقتصادی غرب که سرمایه سالار است، اساسا برپایه سودگرایی، سوداگری و انباشت سرمایه_ بدون توجه به وجوه شرعی و حلال و حرام ثروت‌ها_ و ربا خواری بنا شده است و از این رو نحوی استکبار در مقابل اراده تشریعی خداوند است.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: در قلمرو حقوقی نیز مبنای نظام حقوق غرب مدرن برپایه ی «فلسفه حقوق طبیعی» و «حقوق بشر» نهاده شده است که مفروضات اصلی آن، اصالت دادن به نفس اماره فردی و آزادی بشر جهت ارضای نامحدود جسمانی و لذات گرایی صرف ناسوتی است. در این پندار،وجه ناسوتی وجود آدمی اصالت می‌یابد و حتی قداست می‌یابد و اساس همه چیز عبارت از ارضای آن خواهد بود.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در این بیانیه اعلام کرد: روشن است که این امر، خلاف تعالیم الهی است که خواهان نظارت وجه روحانی و قدسی بر نیاز ها و خواست‌های ناسوتی بشر و هدایت آن بوده و برای ارضای نیازها و خواست‌ها و تشفّی غرایز نیز حدود  و چارچوب مشخص تعیت می‌کند. وقتی بشر صرفا با تکیه بر نیازهای ناسوتی اش و بر مبنای اومانیستی تفسیر شود، طبعا نظام حقوق و تکالیفی هم که برای او در نظر گرفته می‌شود، غیر دینی و اومانیستی و لذا استکباری  خواهد بود .از این رو است که می‌گویند، مبنای فلسفی و تئوریک «حقوق بشر» غربی،استکبار است.

در این بیانیه آمده است: چنان که گفتیم استکبار، فقط عبارت از شِؤون سیاسی یا اقتصادی نبوده و یک مجموعه فراگیر و گسترده است امپریالیسم، صورت اقتصادی _سیاسی و بیشتر استکباری است.لذا نسبت میان استکبار و امپریالیسم، عموم و خصوص مطلق است. بدین معنی که هر امپریالیزمی استکباری است، اما هر استکباری امپریالیستی نیست زیرا که امپریالیسم در معنای اصطلاحی آن، پدیده‌ای عمدتا اقتصادی است که از اواخر قرن نوزدهم پدید آمده است ،حال آنکه استکبار به صورت یک تمدن و کلیت فراگیر از زمان رنسانس ظهور کرده است و قبل از عصر جدید نیز به صورت غیر سیستماتیک و یا غیر اومانیستی ظاهر شده بوده است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در این بیانیه آورده است: یکی از ابزارهای استکبار تحریم است، البته با استقامت نیز ساختارهای که مانند تارهای عنکبوت در هم تنیده شده را سست و نابود می‌کند این در حالی است که دیگر استکبار از قدرت مستقیم نظامی خود مایوس شده و سعی سایه افکندن به نحوی دیگر است که متاسفانه با اعتمادهای زرد استکبار دوباره عزم خود را جدی می‌کند.

در این بیانیه اینگونه مطرح شده است: این در حالی بود که پدر استکبار جهانی یعنی آمریکا درباره تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران اینگونه بیان می‌کرد اگر این توافق را نمی‌کردیدم ایران را در صندلی راننده می‌نشاندیم، فکر می‌کنم در آن صورت تحریم‌ها فرو میریخت و هیچ عاید ما نمی شد یا در جای دیگر بیان دارند. «برای ادامه تحریم ها باید بزرگترین بانک های جهان را نیز تحریم می کردیم و کشور هایی همچون چین را باید از مبادلات حذف می‌کردیم و این باعث نابودی اقتصاد ما می شد»

در ادامه این بیانیه عنوان شد: تمام امید مسؤولان مذاکره کننده آمریکایی بر این محور بود که فشار بر برجام هسته‌ای می‌تواند برجام‌های غیر هسته‌ای را نیز رقم بزند البته با درایت مقام معظم رهبری از ابتدا و سخنرانی ایشان در دانشگاه افسری امام علی(ع) این مسئله به کلی از گرده مذاکرات خارج شد.

در این بیانیه اعلام شد: این تحریم‌ها از سر گرفته شد، این در حالی است که درابتدا با تصویب «آیسا» که به پدر تحریم‌ها معروف بود حالا نیز با اجرایی شدن زمان تحریم «کاتسا» که به مادر تحریم‌ها یا سیاهچاله تحریم‌ها معروف است ودر ۴مرداد ماه سال جاری در مجلس نمایندگان امریکا با ۴۱۹رای موافق و فقط ۳رای مخالف به تصویب رسید و در ۱۱مرداد همان سال با امضای ترامپ بر این گردید که تا ۹۰ روز دیگر تحریم هایی بر سه کشور جمهوری اسلامی ایران ،کره شمالی و روسیه به دلیل بر خطر انداختن امنیت آمریکا اعمال شود.تحریمی که هم ناقض برجام بوده هم چهره شیطانی آمریکا را نشان می دهد .این بدان معناست استکبار حتی قراردادهایی که خود به تصویب رسانده را نیز قبول ندارد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در ادامه این بیانیه آورده است: ایالات متحده آمریکا که نماد بارز استکبار جهانی است، سیاست امریکا در طول ۱۰۰سال گذشته نزدیک به ۶۲کودتا را در سایر کشور‌ها رقم زد، که اکثر این کودتا ها در ابتدا با اعتماد به آمریکایی‌ها صورت گرفت. یکی از کودتاها که به اعتراف خود سیاستمداران آمریکایی انجام شد،کودتای ۲۸مرداد بود .کوتایی که در ابتدا با اعتماد به آمریکایی‌ها صورت گرفت و همان اعتماد ضمینه ساز کودتای ۲۸ مرداد شد.

در پایان این بیانیه آمده است: ویژگی اصلی استکبار منفعت طلبی و جهان خواری است و به گفته مقام معظم رهبری مبارزه با استکبار هم عقلی و هم شرعی است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد