تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 9:18
کد خبر : 16296

مقابله با استکبار فرهنگ عمومی جامعه است/ دشمن در پی ایجاد تفرقه

مقابله با استکبار فرهنگ عمومی جامعه است/ دشمن در پی ایجاد تفرقه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با استکبار، گفت: مبارزه با استکبار اولویت اول انبیاء و خصوصیت اصلی امام(ره) بوده است. وی ادامه داد: همه پیامبران دعوت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با استکبار، گفت: مبارزه با استکبار اولویت اول انبیاء و خصوصیت اصلی امام(ره) بوده است.

وی ادامه داد: همه پیامبران دعوت به مبارزه با مستکبران زمان خود داشتند که این مهم را با تعابیر مختلف مطرح کردند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: هیچ پیامبری در کاخ پادشاهی به ضرر ملتش حضور نیافت و از آنها کمک نگرفت که بخواهد با حضور مستکبرین کاری را انجام دهد بلکه همواره مستضعفین در کنار آنها بودند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: مستکبر از دید قرآن ویژگی های مختلف دارد که مهمترین آن وجود برتری خود بر دیگران است که امروز در برخی کشورها دیده می شود.

وی تاکید کرد: آمریکا ۲ نقشه اساسی در مقابل کشور ما دارد اول اینکه تفرقه میان مردم و حکومت ایجاد کند دقیقا همان کاری که فرعون انجام داد و سیاست دوم تشدید تحریم ها برای فشار بیشتر بر مردم ایران که همین کار را فرعون بر ملتش انجام داد و یک گروه را از بین می برد.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: روز ۱۳ آبان فرارسیده است و این روز نه تنها به دانش آموزان و دانشجویان تعلق دارد بلکه متعلق به همه مردم است.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: امام(ره) راه انبیا را در پیش گرفت و امروز همه می بینند که حتی با مذاکره هم نمی شود به استکبار نزدیک شد زیرا آنها فقط به دنبال دشمنی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن اربعین، گفت: عاشقان از سراسر جهان پیاده و سواره در حرکت هستند.

امام جمعه شیراز در خصوص جایگاه اربعین تصریح کرد: قرآن مجید نماز را ستون دین معرفی کرده، اصول قرآن بر نماز تکیه کرده، عترت نیز زیارت اربعین را معادل نماز قرار داده یعنی نماز ستون دین و زیارت اربعین ستون عترت است.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: عاشورا آرام آرام توسعه پیدا کرد و امروز اربعین هم همین است اربعین عامل معرفی امام حسین(ع) به دنیاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکر از مسئولین استان، گفت: روز ۷ آبان در سال های پیش بی حجابی مطلق بود و گناهانی بود که شرم دارد بیان آن، شعارهای هنجار شکنی بر علیه نظام بود و مسئولین در سال جاری بدون هزینه برای کسی توانستند در مقابل آن موج تبلیغات گسترده رسانه های وابسته ایستادگی کنند هرچند امروز با دشنام آنها و ادبیات گاوچرانها مواجه شدند اما برای خدا حرکت کردن اعتبار و آبرو کسب می شود.

آیت الله ایمانی یادآور شد: مسئولیت ما مقاومت در برابر استکبار است و این فرهنگ عمومی ما است و باید تحمل، بردباری، مصرف و کارهای خیر در جامعه چگونه است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد