تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1396 - 10:59
کد خبر : 15672

زبانی جدید برای ترویج نماز/ ۶۰ درصد روستاهای کرمانشاه مسجد ندارند

زبانی جدید برای ترویج نماز/ ۶۰ درصد روستاهای کرمانشاه مسجد ندارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، این نشست با هدف ترغیب فعالان فضای مجازی، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، صاحب نظران و متخصصان استان کرمانشاه حوزه فناوری اطلاعات و تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی برگزار شد و قرار است تولیدات آن در بیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، این نشست با هدف ترغیب فعالان فضای مجازی، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان، صاحب نظران و متخصصان استان کرمانشاه حوزه فناوری اطلاعات و تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی برگزار شد و قرار است تولیدات آن در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز ارائه شود.
اجلاس بیست و ششم آذر ماه امسال با عنوان ‘نماز و فضای مجازی’ در استان هرمزگان برگزار می شود و هدف آن جریان ‌سازی و ایجاد نهضت تولید محتواهای متنوع در زمینه نماز و توزیع در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

**تبلیغ نماز شیوا، جذاب و جوان پسند باشد
محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نشست امروز تاکید کرد که در هر اجلاس سراسری نماز سعی کرده ایم یک فضای جدید را باز کنیم؛ در اجلاس بیست و ششم می خواهیم با زبانی شیوا، جذاب و جوان پسند تبلیغ اقامه نماز در فضای مجازی تولید و توزیع شود بدین صورت که کسانی که توانایی تولید محتوا دارند، تولید کنند و کسانی که قدرت نشر دارند، محتوای تولید شده را به صورت حداکثری توزیع کنند.
به گفته او، تاکنون حدود هزار اثر برای بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز تهیه و ارسال شده است.
مظفر تاکید کرد که کم کاری در ترویج اقامه نماز تقصیر هنرمندان و فعالان فضای مجازی نیست بلکه مقصر ما مسئولان هستیم که سراغ آنان نمی رویم.
او افزود: باید زمینه حضور موثر هنرمندان، گروه های مردمی و مبلغان اقامه نماز را در فضای مجازی فراهم کنیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید منتظر ماند تا شبهه ها و آسیب های اجتماعی جوانان ما را در بر بگیرد و آن وقت دست به مقابله بزنیم بلکه باید پیش از هجمه شبهات و سوالات، جوانان را آگاه و واکسینه کرد.

**وضعیت اقامه نماز در مساجد کرمانشاه مطلوب نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز که مسئول پیگیری امور فرهنگی از جمله اقامه نماز در استان است، عنوان کرد: با وجود تلاش های قابل تقدیر همه متولیان، فرهنگ اقامه نماز در مساجد بویژه در بین جوانان استان در سطح مطلوبی نیست که باید توسعه و تقویت شود.
رضا رحیمی یکی از دلایل اهمیت ترویج نماز در فضای مجازی را توسعه روزافزون این فضا و گسترش استفاده از آن در بین اقشار مختلف مردم دانست و در عین حال گفت: فضای مجازی همانند شمشیری ۲ لبه است که هم می توان با آن جراحی کرد و جان انسان ها را نجات داد و هم می توان با آن جان انسان را گرفت که این اهمیت استفاده درست از این فضا را می رساند.
در ادامه نشست، دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه هم درباره اهمیت برپایی نماز عنوان کرد: در حدود هزار آیه قرآن بصورت مستقیم و غیرمستقیم و بیش از ۳۵هزار حدیث بر اهمیت اقامه نماز تاکید شده در حالی که هیچ حکمی در اسلام آنقدر مورد تاکید قرار نگرفته است.
حجت الاسلام علی مولوی افزود: دستگاه های برتر استان در اقامه نماز به زودی معرفی و تقدیر می شوند.

** ۶۰ درصد روستاهای کرمانشاه مسجد ندارند
سخنان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اما قابل تامل بود.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی در ادامه جلسه اظهار داشت که ’۶۰ درصد روستاهای استان مسجد ندارند و ۴۰ درصد دیگر هم (حدود ۶۵۰ روستا) با کمبود مبلغ مواجه هستند به طوری که در رمضان امسال ۱۹۰ روستا و در محرم امسال حدود ۱۵۰ روستا مبلغ روحانی نداشتند.’
یکی دیگر از نکاتی که قبادی بیان کرد، ‘کمبود مهر نماز’ در استان بود؛ او گفت: چند روز است که برای زائران اربعین حسینی دنبال تهیه مهر نماز هستم اما بدلیل کمبود مهر موفق نشده ام.

** دبیر ستاد اقامه نماز را از آموزش و پرورش بگیرید
در نشست امروز یک پیشنهاد هم مطرح شد که در آن مشاور امور روحانیت استاندار کرمانشاه درخواست کرد، دبیری ستاد اقامه نماز شهرستان ها از آموزش و پرورش گرفته شود.
حجت‌الاسلام محمد صالحی گفت: ادارات آموزش و پرورش به دلیل مشغله زیاد در مدارس و برگزاری امتحانات دانش آموزان، زمان کافی برای نقش آفرینی در ستاد را ندارند و در خوشبینانه ترین حالت حدود چهار ماه مفید در سال فعالند.
او افزود: علاوه بر این، آموزش و پرورش اشراف، اختیارات و بودجه لازم را برای ترویج اقامه نماز ندارد.
او پیشنهاد کرد اگر بجای اداره آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات یا اداره اوقاف دبیر ستاد اقامه نماز شهرستانها شوند، نتیجه کار بسیار بهتر و موثرترخواهد بود‌.

**غیبت معنادار نهادهای فرهنگی شهر
از دیگر نکات قابل تامل نشست امروز، غیبت قابل تامل نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری کرمانشاه، ۲ دستگاه مهم در ترویج اقامه نماز در جلسه بود که با تذکر معاون استاندار و قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همراه شد.
استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه تنها هزار مسجد دارد و به گفته مسئولان به حدود ۱۵۰۰ مسجد دیگر نیاز دارد.
بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مسجد استان متعلق به اهل تشیع و بقیه، مساجد اهل تسنن هستند.
۷۴۴۴/۸۰۶۶ خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشاردهنده:علی مولوی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد