تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1396 - 9:18
کد خبر : 15511

زائران اربعین به آداب و رسوم مردم عراق احترام بگذارند

زائران اربعین به آداب و رسوم مردم عراق احترام بگذارند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز دوشنبه در همایش روحانیون، مداحان و موکب داران اربعین حسینی که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: پیاده روی اربعین امروز دیگر جای خود را در میان مردم جهان باز

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز دوشنبه در همایش روحانیون، مداحان و موکب داران اربعین حسینی که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: پیاده روی اربعین امروز دیگر جای خود را در میان مردم جهان باز کرده است و حضور هزاران خبرنگار و عکاس برای انعکاس این رویداد بیانگر اهمیت این واقعه جهانی است.

وی بیان کرد: خداوند کسانی که محبت امام حسین(ع) را داشته باشند دوست دارد و وجود سالار شهیدان زمینه شناخت خداست و کسانی که ایمان دارند در مسیر حسینی گام برمی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ائمه معصومین(ع) نور واحد و مقدسی هستند که نقش هدایت مردم و چراغ روشنگر تاریخ محسوب می شوند  و امروز هم با گذشته قرنها از حماسه کربلا همچنان با نور خود جوامع بشری را سیراب می کنند.

نعمت اللهی یادآورشد: بعد از ۱۴ قرن همچنان شعار «هیهات من الذله» می درخشد و در اربعین نیز این شعار از زبان مردم جاری می شود تا رمز ایستادگی و استقلال و دفاع از مظلوم همچنان زنده و جاری باشد.

امام معصوم مذاکره نمی کند/ اتمام حجت می کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: آنچه که گفته شده امام حسین(ع) هم اهل مذاکره بوده صحت ندارد زیرا هیچ امام معصومی هرگز نذاکره نمی کند بلکه رسالت ایشان اتمام حجت است زیرا جای حق نشسته و مذاکره معنایی ندارد.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) وقتی عباس قطعه قطعه می شود، علی اصغر در دامنش پر پر می شود، علی اکبر شهید می شود همواره شعار «هیهات من الذله» سر می دهد و ما نیز باید این پیام را درک کرده و منتقل کنیم.

نعمت اللهی گفت: هر آزاده ای در هر نقطه جهان زیربار ذلت و ستم نمی رود و این شعار حسینی را سرلوحه کار خود قرار می دهد و اربعین فرصتی برای ترویج این فرهنگ دینی است.

مداحان و روحانیون در اربعین فرهنگ سازی کنند

وی بااشاره به فرارسیدن مراسم اربعین حسین با توصیه به مداحان و روحانیون اعزامی اظهارداشت:یک سری اقدامات باید قبل از سفر و برخی کارها در حین و پس از سفر صورت گیرد تا فضای معنوی این ایام بخوبی تبیین شود.

نعمت اللهی اضافه کرد: شبکه تبلیغ باید فعال شود و مردم تشویق شوند تا از مسیر قانونی با گرفتن ویزا به این سفر معنوی بروند.

وی گفت: باید تاکید شود گرفتن ویزا و عبور از مرزهای رسمی با رعایت قانون صورت گیرد تا در این ایام دچار مشکل نشویم و زائران با چالش مواجه نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد:آمادگی روحی ومعنوی در این سفر مهم است و باید از ظرفیت معنوی آن استفاده شود و با نصب شعار اربعین فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

نعمت اللهی اظهارداشت: برگزاری نماز جماعت در موکب ها در سه نوبت جدی گرفته شود و حضور روحانیون در موکب ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰۰ مبلغ به مراسم اربعین اعزام شدند و امسال هم همین تعداد برای عزیمت روحانیون پیش بینی کرده ایم که انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: انجام کارهای فرهنگی، بیان آداب زیارت و پاسخگویی به شبهات و احکام دینی، برگزاری مراسم عزاداری در موکب ها، رعایت حال میزبان و توجه به آداب و رسوم و فرهنگ مردم عراق از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسائل امنیتی، بهداشتی، ایمنی و سخنرانی روحانیون در موکب ها و تهیه کلیپ به زبانهای فارسی، انگلیسی و عربی می تواند در فرهنگ سازی مفید باشد.

نعمت اللهی اظهارداشت: امسال بیش از ۱۵ هزار بسته فرهنگی توسط تبلیغات اسلامی استان تهیه شده که بین موکب ها و زائران توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: قرائت قرآن در دستور کار قرار گیرد و طرح نائب الشهید به نیابت از یک شهید می تواند در سال جاری عملیاتی شود.

     

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد