تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 6:49
کد خبر : 15370

کم‌رنگ شدن ترییت صحیح دینی عامل افزایش طلاق در جامعه است

کم‌رنگ شدن ترییت صحیح دینی عامل افزایش طلاق در جامعه است

ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه شهر بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: طلاق در جامعه ما به صورت گسترده‌ای رواج پیدا کرده که متأسفانه انگار یک صنعت در حال رشد است. وی افزود: امروزه شاهد طلاق‌هایی هستیم که عروس به خانه بخت نرفته و در دوران نامزدی کار به طلاق

ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه شهر بانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: طلاق در جامعه ما به صورت گسترده‌ای رواج پیدا کرده که متأسفانه انگار یک صنعت در حال رشد است.

وی افزود: امروزه شاهد طلاق‌هایی هستیم که عروس به خانه بخت نرفته و در دوران نامزدی کار به طلاق می‌کشد، این اتفاقات عواملی مختلفی دارد و باید گفت در مرحله اول تربیت صحیح دینی در این جهت در اجتماع ما کم‌رنگ است و دوم اینکه  بدون مشورت یا شناخت کامل طرفین از هم دیگر، وصلت صورت می‌گیرد یا از جهت شهوت و هوس همدیگر را انتخاب می‌کنند وهم تای یکدیگر نیستند.

ماموستاحیدری با اشاره به اینکه توقعات نابجای بعد از ازدواج عامل تأثیرگذار و مهمی در افزایش آمار طلاق است، بیان کرد: عدم دلسوزی پدر و مادرها برای فرزندانشان و عدم انتقال تجربیات بزرگترها را در امر ازدواج به نوعروس‌ها و دامادها همه دخیل هستند.

وی اعلام کرد: متأسفانه اغلب عروس‌ها می‌خواهند راه صد ساله را یک شب طی کنند و با انتظارات نابجا باعث افتراق و سردی بین خود و همسر می‌شوند و در این بین فرزندانشان بیشترین لطمه را می‌بینند.

امام جمعه یادآور شد: اغلب زندان‌ها را اگر نگاه کنیم جوانانی را می‌بنیم که حاصل ازدواج‌های نا موفق بوده و از کودکی آواره و بی سرپرست بوده‌اند که روزگارشان به این مکان‌ها کشیده شده است. خداوند ان شاءالله جوانان ما را از این گونه بلاهای خانمانسوز محفوظ بدارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد