تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 5:20
کد خبر : 15359

عدم تسلط به مهارت های زندگی در صدر عوامل طلاق در خراسان جنوبی است

عدم تسلط به مهارت های زندگی در صدر عوامل طلاق در خراسان جنوبی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا شنبه شب در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: اهمیت جایگاه خانواده در جامعه بر کسی پوشیده نیست. وی با بیان اینکه خانواده ای مطلوب است که از نحوه تعامل و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا شنبه شب در ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: اهمیت جایگاه خانواده در جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه خانواده ای مطلوب است که از نحوه تعامل و برخورد، آگاهی داشته باشد، اظهار کرد: عدم شاخت مهارت های رفتاری و زندگی باعث بروز برخی از آسیب ها می شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا طلاق را مهم ترین آسیب پیش روی جامعه دانست و افزود: خراسان جنوبی با توجه به وضعیت آماری خود، نسبت به سایر استان ها شرایط مطلوبی ندارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم و اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: از سال گذشته با تفاهم نامه بین دادگستری و سازمان بهزیستی، گام های مهمی در راستای کاهش طلاق برداشته شد.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی زوجین از نوع تعاملات مهم ترین تهدیدی برای خانواده است، افزود: بسیاری از زوجین در ابتدای شروع زندگی به اختلاف خورده که نیازمند آموزش هستند.

حجت الاسلم وحدانی نیا با اشاره به اجرای طرح آماز بیان کرد: این طرح در راستای آموزش مهارت ازدواج موفق اجرایی شده که با چالش هایی نیز رو به رو شد.

عدم تسلط به تکنیک ها زندگی علت اصلی طلاق است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۲۱۸ مورد از مردان متقاضی طلاق، ۳۷۰ مورد خانم ها متقاضی و ۷۳۴ مورد نیز زوجین هر دو متقاضی طلاق بودند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۵۴ مورد زوجین در دوران عقد متقاضی طلاق، ۷۸ مورد کمتر از یک سال زندگی مشترک، ۱۶۰ مورد بین دو تا پنج سال زندگی، ۲۷۴ مورد بین پنج تا ۱۰ سال زندگی و ۳۶۰ مورد بیشتر از ۱۰ سال زندگی داشته اند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به عوامل طلاق بیان کرد: اعتیاد، خیانت، بیکاری، عدم مسئولیت پذیری، دخالت اطرافیان و فاصله طبقاتی ازعوامل بروز این طلاق ها است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: عدم آشنایی به تکینک های زندگی در صدر عوامل طلاق در استان است.

آمار طلاق زیبنده استان نیست

حجت الاسلام وحدانی نیا بیان کرد: ۵۴۹ مورد از مراجعه کنندگان برای طلاق در سال گذشته، شاغلان مرد و ۱۵۲ مورد نیز شاغلان زن بوده اند.

وی با بیان اینکه ۵۰۹ مورد خانم خانه دار متقاضی طلاق بوده اند، گفت: ۲۱۲ مورد، آقایان و خانم ها فرزند طلاق بوده اند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به آمار مراجعه طلاق در شش ماهه نخست سال جاری بیان کرد: طی این مدت، ۱۰۰ مورد از آقایان متقاضی درخواست به طلاق بوده اند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۵۵۲ مورد طلاق توافقی و درخواست طلاق از سوی خانم ها نیز ۵۴۷ مورد بوده است.

وی بیان کرد: علی رغم کاهش آمار طلاق در شش ماهه سال جاری، وضعیت کنونی زیبنده خراسان جنوبی نبوده و باید به سمت و سویی برویم که آمار طلاق به صفر برسد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد