تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 10:25
کد خبر : 15327

مراجع نظارتی پاسخگوی طولانی شدن مدت زمان سرپرستی فرمانداری اهواز باشند

مراجع نظارتی پاسخگوی طولانی شدن مدت زمان سرپرستی فرمانداری اهواز باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره ۷ ماه مدیریت فرمانداری اهواز به دست یک سرپرست اظهار داشت: براساس قانون‌ در بحث انتصابات فرمانداران و بخشداران مدت زمانه ۳ ماهه در نظر گرفته شده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره ۷ ماه مدیریت فرمانداری اهواز به دست یک سرپرست اظهار داشت: براساس قانون‌ در بحث انتصابات فرمانداران و بخشداران مدت زمانه ۳ ماهه در نظر گرفته شده است و قانون مسئولان مربوطه را مکلف به رعایت آنها کرده است. اگر مدت زمان سرپرستی فرمانداری و یا بخشداری بیش از این زمان شد طبق قانون، مسئولان مربوطه مورد بازخواست مراجع نظارتی و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: استاندار و یا حتی وزیر کشور حق ندارد که در انتصاب سرپرست از این مدت زمان فراتر رود و ابلاغیه‌ها و قراردادهای امضا شده پس از مدت زمان قانونی برای سرپرستی فرمانداری و یا بخشداری زیر سوال می‌رود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مراجع نظارتی و بازرسی باید پاسخگوی طولانی شدن مدت زمان سرپرستی فرمانداری اهواز باشند، گفت: نمایندگان مردم در مجلس به‌عنوان تصیب کنندگان قانون و ناظران بر اجرای آن باید پاسخگوی این مطالبه مردمی باشند که چرا مدت زمان قانونی برای سرپرستی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه سرپرست فرمانداری اهواز هم‌زمان مدیرکل شیلات استان خوزستان است، عنوان کرد: سوال بنده این است که در جریان مدیران دولتی در خوزستان آیا جایگزینی برای آقای خون میرزایی وجود ندارد؟ مدیران خوبی در بحث شیلات و حوزه سیاسی استان از همه طیف‌ها سیاسی داریم و به همین دلیل باید وضعیت فرمانداری اهواز و اداره کل شیلات خوزستان باید تعیین تکلیف شوند.

حسینی بیان کرد: دو شغله بودن سرپرست فعلی فرمانداری اهواز ممکن است سبب پایمال شدن حقی از مردم شهرستان اهواز و یا شهروندان مرتبط با اداره کل شیلات خوزستان شود و هرگونه کم‌کاری در این دو حوزه نیاز به پاسخگویی دارد.

وی با اشاره به جایگاه استراتژیک شهرستان اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان اظهار داشت: ۷ ماه اداره شدن این شهرستان توسط سرپرست یک سری ضرر و زیان‌هایی دارد که متولیان امر باید به این موضوعات ورود کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه استانداری خوزستان مسئول مستقیم انتصابات فرمانداران است، گفت: بخشی از این قصور به استانداری خوزستان باز می‌گردد اما وزارت کشور باید موضوع این انتصابات را حداقل در مراکز استان‌ها رصد کند تا مردم به اجرایی شدن برنامه‌های دولت در این شهرستان امیدوار شوند.

وی بیان کرد: امیدوارم رسانه‌ها وظیفه خود را در این زمینه مورد توجه قرار دهند تا به همراه نخبگان و جریانات سیاسی به این موضوع و موضوعات مشابه بپردازند و به عنوان یک مطالبه آن را پیگیری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد