تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 9:12
کد خبر : 15295

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم بزرگداشت فرزند ارشد امام خمینی(ره) و از مفسران قرآن و استاد برجسته حوزه علمیه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.این مراسم با حضور نمایندگان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم بزرگداشت فرزند ارشد امام خمینی(ره) و از مفسران قرآن و استاد برجسته حوزه علمیه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.این مراسم با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضلا و شخصیت‌های استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، آیت‌‏اللّه سیّد مصطفی خمینی در سال ۱۳۰۹ شمسی در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. سیّد مصطفی خمینی از نوابغ و برجستگان حوزه‌‏های علمیّه بود که در زمان کوتاهی در عرصه علم و عمل به مدارج عالی نائل شد. 

وی در کنار تحصیل و تدریس علوم اسلامی در فرصت‏‌هایی که پیش می‏آمد به تألیف و نگارش می‌پرداخت هرچند به قول برادر بزرگوارشان مرحوم حاج سیّداحمد خمینی، «متأسفانه سیّد مصطفی پس از اتمام مراحل لازم و آغاز تقریر و بیان نظریات علمی و اجتهادی خود به شهادت رسید»، اما در زمینه‌‏های مختلف کتاب‏‌های ارزنده‌‏ای را به یادگار نهاده است که تفسیر قرآن در چهار جلد (ناتمام)؛ ۲. تحریرات فی الاصول (۳ جلد)؛ ۳. قواعد الحکمیه: حاشیه و تعلیقه بر اسفار ملاصدرا؛ ۴. حاشیه بر هدایه ملاصدرا؛ ۵. حاشیه بر طبیعیات اسفار ملاصدرا؛ ۶. حاشیه بر مبدأ و معاد ملاصدرا؛ ۷. حاشیه بر بخش‏هایی از عروه الوثقی؛ ۸. القواعد الرجالیه؛ ۹. حاشیه بر خاتمه مستدرک الوسائل از جمله آن ها محسوب می‌شود.

سید مصطفی در ۴۷ سالگی در ۱ آبان ۱۳۵۶ ش در نجف اشرف و به طور ناگهانی درگذشت و پیکرش، پس از اقامه نماز توسط آیت الله خویی، در حرم امیرالمومنین، به خاک سپرده شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد