تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 12:03
کد خبر : 15000

مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید است

مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگی عصر مُهـر، همایش تقریب مذاهب اسلامی با حضور پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، هاشمی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس، فرمانداران، بخشداران، روسای سازمان تبلیغات و اندیشمندان و علمای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس فرهنگی عصر مُهـر، همایش تقریب مذاهب اسلامی با حضور پژوهش معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، هاشمی مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری فارس، فرمانداران، بخشداران، روسای سازمان تبلیغات و اندیشمندان و علمای اهل سنت شهرستان‌های مُهـر، لامرد، لارستان، گراش و خنج به میزبانی شهرستان مُهـر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مُهـر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: وحدت ضرورت جامعه اسلامی است و این در حالی است که افرادی ضرورت وحدت را در جامعه و منطقه درک نمی‌کنند وعده‌ای به نام اسلام اما اسلام آمریکایی در سوریه و عراق به نام داعش فعالیت می‌کنند.

 

وی افزود: امروز بسیاری از مشکلاتی که جامعه را فراگرفته است در قلم‌ها است، مشکل در مستورات قلم‌ها است، مشکل در لسان‌ها است و بسیاری از مشکلات توسط علما رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام شاکری یادآور شد: قدرت سلاح قلم از تفنگ و فشنگ بیشتر است و تفنگ‌هایی که بر شقیقه یکدیگر می‌گیرند توسط قلم و زبان تحریک‌شده است، اگر نویسندگان و قلم‌به‌دستان مردم جامعه را تحریک نکنند دیگر شاهد خون و خونریزی در جهان هستی نخواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: امروز سلاح قلم است و سلاحی که توسط قلم تحریک می‌شود بسیار ضعیف است و قوی‌تر از آن سلاح همان قلم است.

 

امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: استکبار جهانی بر گرده جهان اسلام سوار است و از یک سری کشورهای ترسو و شکم‌پرست نفت را باقیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند و به آن‌ها سلاح‌های جنگی می‌فروشند و خود آمریکایی‌ها آن‌ها را گاو شیرده می‌نامند.

 

وی افزود: این افراد باید به مسیر اصلی اسلام برگردند و مسیری که می‌تواند جهان اسلام را نجات بدهد، برگردید و در مسیرهای انحرافی قرار نگیرید.

 

امام‌جمعه مهر خاطرنشان ساخت: اگر علمای جهان اسلام بخواهند می‌توانند این پدیده شوم که توسط اسرائیل و هم‌پیمانانش طراحی‌شده است به ایستند و مبارزه کنند.

 

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی آمریکایی‌ها از ایجاد تحریم‌های جدید، ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی است.

 

امام‌جمعه مهر در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ما شاهد آن هستیم که سپاه خار چشم دشمنان شده است و سپاه در هر عرصه‌ای که ورود کرده است موفق بوده است.

 

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام محرابی مدیرکل سازمان تبلیغات استان فارس در ابتدای صحبت‌های خود بیان داشت: خدای متعال برای هر شخص و قومی در هر زمان شاخص‌های هدایت و رستگاری را قرار داده است.

 

این مسئول ادامه داد: خدای متعال برای سعادتمندی انسان راه و نشانه‌هایی برای هدایت قرار داده است و اگر در مسیر رستگاری انتخاب مناسب شود انسان را به‌جایی می‌رساند که جز خدای متعال چیز دیگری را نمی‌بیند و اگر انسان ابزارهای هدایت را به‌اشتباه انتخاب کند راهی را خواهد پیمود که فکر می‌کند در مسیر درست است اما به‌واسطه این نگاه غلط و اشتباه اسلام را نیز همین‌گونه به جهان تشریح و معرفی می‌کند.

 

وی افزود: معروف جایگزین منکر و منکر جایگزین معروف می‌شود و مسیر حق، باطل معرفی می‌شود و مسیر باطل، حق معرفی می‌شود و ناخواسته همه‌چیز به‌اشتباه می‌افتد.

 

حجت‌الاسلام محرابی ادامه داد: اگر انسان بر اساس عقل دینی، عقلی که انسان را در مسیر دین‌داری و هدایت قرار بدهد و انتخاب برای خود داشته باشد شک نکنیم که اسلام، انتخاب حقیقی وی خواهد شد و در هر زمان مسیر سوم مسیر نفاق است که لباس حق را بر تن کرده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات استان فارس یادآور شد: امروز آن چیزی که جهان اسلام را متوجه خطر کرده است فاصله گرفتن از دانش و دانایی است و هر اتفاقی که امروز در جهان رخ می‌دهد و نگران‌کننده است مربوط به جهل و نادانی است و اگر درگذشته خیمه‌ای آتش زدند و اگر امروز جرم و جنایتی می‌کنند و کودکان را به پنجره‌های فولادین می‌بندند و اگر امروز انسان‌های مظلومی از اسلام به مسلخ ذبح می‌روند، جایی است که علم به حاشیه رانده‌شده است و سطحی‌نگری و جهل در آن جامعه حاکم شده است.

 

این مسئول افزود: در هر جامعه‌ای که علم حاکم است زیبایی است و آنجایی که دانایی حاکم است تکریم و تعظیم است و در مکان و جامعه‌ای که جهل حاکم است بربریت است، در مقابل انسانیت ایستادن است.

 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان ساخت: زیبایی اسلام علم و دانی است و ما امروز به خود می‌بالیم و افتخار می‌کنیم که اسلام دین و قرآن کتاب ما است و اگر همهٔ ما نگاهمان به قرآن کریم باشد از این مشکلات و روزمرگی‌ها در امان خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام محرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی ما را تهدید می‌کند نماز در مقابل نماز و قرآن در مقابل قرآن است و مشکل اصلی جامعه اسلام فاصله گرفتن از قرآن و توحید واقعی است.

پایان پیام/۲۲۴۲۲۴

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد