تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 15:56
کد خبر : 148086

مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی باشد

مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار داشت: اگر بانوان ما بر اساس شیوه زندگی و رفتاری حضرت زینب سلام الله علیها عمل کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، اظهار داشت: اگر بانوان ما بر اساس شیوه زندگی و رفتاری حضرت زینب سلام الله علیها عمل کنند و مردان ما نیز حساسیت ویژه ای داشته باشند تقوای الهی در جامعه حاکم خواهد شد.

امام جمعه موقت بندر دیر افزود: دردی که الان در دل یکایک دلسوزان و مؤمنین وجود دارد، وضعیت نامناسب حجاب در بعضی جاها و اکثر مکان‌ها است که مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از امور مربوط به نهادهای فرهنگی است، اما بخش دیگر درباره حیا و حجاب و عفاف در بطن خانواده و در وجود فرد است.

فرهنگ زینبی و فاطمی در جامعه حاکم شود

سعیدی تاکید کرد: اگر فرهنگ زینبی را در جامعه حاکم کنیم نیاز به گفت و گو و تذکر نداریم.

وی عنوان کرد: گاهی وقت‌ها خانواده‌ها از فرهنگ فاطمی و زینبی دوری کرده و از اینکه انقلاب ما یک انقلاب زینبی بود، غفلت می‌کنند.

خطیب جمعه دیر گفت: اگر در خانواده درست فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی و زینبی را پیاده کنیم، اگر کسی در این مسیر دچار حادثه و مشکلی شود و برای ارزش‌های اسلامی جان خود را از دست بدهد شهید است.

وی با بیان اینکه هر جا از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفتیم صدمه خوردیم، یادآور شد: ما شرمنده می‌شویم در برخی از مجالس و محافل فضایی ایجاد می‌شود که حجاب و عفاف خود به خود از بین می‌رود.

حیا و شرم تقویت شود

سعیدی خاطرنشان کرد: اگر کسی دوست دار حضرت زینب (س) و فاطمه (س) است باید تلاش کنیم حجاب و عفاف در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه خانواده افرادی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی دارند باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، بیان کرد: مردان هم باید حیا و شرم را در وجود خودشان تقویت کنند.

امام جمعه موقت دیر گفت: حضرت زینب کبری سلام الله علیها نشان داد که زن در اسلام در حاشیه نیست بلکه در بطن جامعه و عمق حوادث تاریخی است.

وی یادآور شد: خانواده‌های شهدای ما در دفاع مقدس زینب گونه حرکت کرده و دشمن را شکست دادند و امروز ما نیز باید چنین نیروهایی تربیت کنیم.

سعیدی با تبریک روز پرستار، ابراز کرد: پرستاران و همکاران آنها همیشه بعد از انقلاب تاکنون بویژه در دوسال اخیر در جریان مبارزه با کرونا جانفشانی و مجاهدت کردند و با همکاری مردم و مسئولین جامعه را از چنگ این دشمن کوچک و نامرئی نجات دادند.

وی با اشاره به روز جهانی کودک و تلویزیون، افزود: رسانه ملی با کار کارشناسی فیلم‌ها و برنامه‌های مرتبط با کودکان را پرمحتواتر کند و برنامه‌هایی که کودکان نباید ببینند کنترل شود.

امام جمعه موقت دیر درباره روز پژوهش، عنوان کرد: باید به پژوهش توجه و برای آن هزینه کرد چون باعث استوار شدن پایه‌های علمی کشور می‌شود.

همه جوانب در مذاکرات دیده شود

وی بیان داشت: مذاکره با دنیا باید بر اساس منطق و تفکر انقلابی و دفاع از حق و حقوق ملت باشد که همه مردم و ما از مسئولین می‌خواهیم اگر اتفاقی می‌افتد همه جوانب کار دیده شود که حق این ملت تضییع نشود.

سعیدی در رابطه با روز دانشجو، تاکید کرد: دانشجو باید این احساس را داشته باشد که سرمایه علمی کشور است و آینده کشور به او وابسته است، بنابراین مطالبه گر و عدالت طلب باشد و تولید علم کند و تبیین را بداند و به طور صحیح بپذیرد و خودش هم تبیین کند.

وی افزود: دانشجویان یکی از اقشار مهم زنده اجتماع هستند و خمودگی و افسردگی و سهل انگاری در میان آنها جایی ندارد و همه کسانی که با دانشجویان سرو کار دارند مسئولیتشان سنگین است و باید در مسائل فرهنگی و اخلاقی و بویژه گفتمان جمعیت که دغدغه مهم مقام معظم رهبری است، اهتمام جدی داشته باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد