تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 14:08
کد خبر : 147856

حاج قاسم نماد ملت ایران و عصاره ملت است

حاج قاسم نماد ملت ایران و عصاره ملت است

سردار حسین معروفی، امروز ۱۸ آذرماه در آئین کلنگ زنی ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج رسانه استان کرمان گفت: آثار هنری، اثر ماندگار و تاثیرگذار است. اگر جامعه از آثار هنری شناخت نداشته باشد و مردم ندانند که هدف از خلق این هنر چیست؟  این نقص جامعه ماست و باید روی این نقص

سردار حسین معروفی، امروز ۱۸ آذرماه در آئین کلنگ زنی ساختمان مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج رسانه استان کرمان گفت: آثار هنری، اثر ماندگار و تاثیرگذار است. اگر جامعه از آثار هنری شناخت نداشته باشد و مردم ندانند که هدف از خلق این هنر چیست؟  این نقص جامعه ماست و باید روی این نقص کار شود.

وی تاکید کرد: تاثیرگذاری تولیدات نباید آنی و زودگذر باشد و باید پیام اثرات ما عمیق و روشن باشد.

معروفی خطاب به متولیان حوزه هنری و فرهنگی گفت: اگر اثر کارهای فرهنگی در کف جامعه نبینیم کاری عبث کردیم و وقتی موفقیم که جامعه را با خود همراه کنیم.

وی تلفیق آثار را الزامی دانست و بیان کرد: اگر دختر و پسر جوان برای احترام به مزار سردار دل ها می آیند نشان دهنده جاذبه مغناطیس سردار سلیمانی است.

وی تاکید کرد: تمام توانتان را به کار گیرید تا این مرکز در روز پاسدار به بهره برداری رسد و اینجا باید برای مردم آورده داشته باشد و این حجم کار توسط این مرکز از سال ۹۷ تاکنون قابل قبول نیست.

معروفی در ادامه سخنانش از ناموس پرستی ایرانیان سخن به میان آورد و گفت: در طول هشت ساله جنگ نابرابر افتخار ما این است صد و هشت هزار جوانمان تکه تکه شدند اما ناموسمان حفظ شد و دامان ناموس ما پاک ماند و سردار سلیمانی وقتی دید که دشمن قصد تعرض به حرم مطهر ناموس اهل بیت را دارد، در صحنه قرار گرفت و نگذاشتند دشمن حتی به صد کیلومتری حرم مطهر برسند؛ حاج قاسم ثابت کرد ما ناموس پرست و مسلمان هستیم و ما ناموس پرستی را از سیدالشهدا یاد گرفتیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان یادآورشد: همین مسئله و معرفی حاج قاسم برای روز پرستار کفایت می کند و باید به این زوایا هم در جامعه پرداخت.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، ماشالله مهرعلیزاده معاون فرهنگی سپاه ثارالله استان کرمان در این آیین به تشریح علت احداث این مرکز پرداخت و گفت: برای مقابله با جنگ نرم ناگزیر به تقویت خودمان در عرصه های فرهنگی و رسانه ای هستیم لذا باید تجهیزات خودمان برای این مهم مهیا کنیم و این مجموعه در این راستا احداث می شود.

وی، هنرهای دیجیتالی، فیلم و مستند، تئاتر، کتاب و سرود و نماهنگ را از اهم اقدامات مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج کرمان از سال ۹۷ تا کنون در سطح استانی و ملی برشمرد و اظهار کرد: در سالگرد سردار سلیمانی از ۱۰ قطعه سرود در وصف سردار مقاومت رونمایی خواهیم کرد.
 

محمدرضا ابراهیمی، مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری شهید “محمدحسین یوسف الهی” هم گفت: هر تمدن و انقلابی اگر در ظرف هنر ریخته نشود ابتر خواهد بود و با توجه به هجمه های رسانه ای و فرهنگی علیه ما در راستای آرمان های انقلاب، جای مجموعه ای که در برابر این هجمه ها بایستد خالی بود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد