تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 12:04
کد خبر : 146514

حجاب سدی در برابر از دست رفتن سایر واجبات است

حجاب سدی در برابر از دست رفتن سایر واجبات است

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در نشست با جمعی از فعالان عفاف و حجاب در استان فارس گفت: نیازهای فرهنگی جامعه در یک سطح قرار ندارند و خلأهای فرهنگی زیاد هستند. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، کلانتری گفت: در کار

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در نشست با جمعی از فعالان عفاف و حجاب در استان فارس گفت: نیازهای فرهنگی جامعه در یک سطح قرار ندارند و خلأهای فرهنگی زیاد هستند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس، کلانتری گفت: در کار فرهنگی، اوجب و واجب، مستحب و مباح داریم، برخی از واجبات هستند که اگر رعایت نشوند ده‌ها واجب دیگر از دست می‌رود، همچون عفاف و حجاب؛ که اگر از دست رفت بسیاری واجب دیگر نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: کار در عرصه حجاب و عفاف، کاری جهادگونه است و خواهران و برادرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، حقِ واجب الهی را ادا می‌کنند.

کلانتری تصریح کرد: حجاب، همچون سدی است که اگر شکسته شد، همه چیز نابود می‌شود. دشمن خیلی هزینه می‌کند و از تمام ابزارها، بهره می‌گیرد تا این سد در جامعه ما شکسته شود. البته باید توجه داشت که عفاف، حجاب و حیا، ریشه در ایمان و فطرت انسان دارد و به همین راحتی نمی‌شود آن را از بین برد، به ویژه در کشوری که مجالس و روضه‌های خانگی به وفور وجود دارد و ایمان و مذهب با مردمانش عجین شده است.

او در ادامه با اشاره به لزوم کار تشکیلاتی و سازمان یافته در مقوله‌های فرهنگی از جمله موضوع حجاب، گفت: فضای فرهنگی جامعه اگر دست نیروهای ارزشی و در راستای گسترش عفاف و حجاب باشد، دشمن یقیناّ شکست خواهد خورد.

کلانتری با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر «آتش به اختیار» در کارهای فرهنگی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند علاوه بر مجموعه‌های مسئول دولتی، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه داد: به لطف خدا دولت سیزدهم نیز حرکتش در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است و مسئولین استانی نیز همه دارند برای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب کار می‌کنند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در طرح جامع حرم مطهر، به مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توجه ویژه خواهد شد و این بارگاه منور، پرتوافشانی قوی در این راستا خواهد داشت و آماده همکاری و هم افزایی با مساجد و کانون های فرهنگی – مذهبی، نهادها و سازمان‌های فعال در این زمینه است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد