تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400 - 15:24
کد خبر : 146426

تشییع پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی، جمعه در یوسف‌آباد تهران/ تدفین در بارگاه امام علی‌ع

تشییع پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی، جمعه در یوسف‌آباد تهران/ تدفین در بارگاه امام علی‌ع

  عصر ایران– پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی از شاخص ترین فقهای تهران فردا جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در یوسف‌آباد تهران تشییع خواهد شد. بر اساس اطلاعیۀ منتشره قرار است پیکر او پس از انتقال به نجف، در جوار بارگاه امام علی علیه‌السلام و در مقبرۀ میرزای شیرازی به خاک سپرده شود.   به گزارش

  عصر ایران– پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی از شاخص ترین فقهای تهران فردا جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در یوسف‌آباد تهران تشییع خواهد شد. بر اساس اطلاعیۀ منتشره قرار است پیکر او پس از انتقال به نجف، در جوار بارگاه امام علی علیه‌السلام و در مقبرۀ میرزای شیرازی به خاک سپرده شود.

  به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از عصر ایران، آیت‌الله سید علی حسینی سیستانی مرجع عالی شیعیان نیز به همین خاطر پیامی فرستاد که در آن آمده است:

  «ارتحال عالم ربانی جناب آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی (رضوان الله علیه) را به آستان مقدس حضرت ولی عصر ( ارواحنا فداه ) و به آقایان علما و طلاب و عموم مردم شریف تهران و به فرزندان مکرم و دیگر علاقمندان آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

   آن بزگوار سالیان متمادی از ستون های حوزه علمیه تهران و از جایگاه بالایی در ترویج علم و دین برخوردار بودند و زحمات فراوانی را در این راه متحمل شدند که همواره به یاد ماندنی است.»

   سید رضی شیرازی از نسل میرزای شیرازی ( فرزند نوادۀ او) یکی از آخرین فقیه – فیلسوف های تهران به حساب می‌آمد که از ۵۰ سال پیش مسؤولیت و امامت جماعت مسجد شفای یوسف‌آباد تهران را بر عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب بر خلاف اغلب امامان جماعت یا روحانیون مشهور مساجد پایگاه و ارتباط اجتماعی خود را حفظ کرد. 

   سید رضی شیرازی نه مانند روحانیون سنتی برکنار از سیاست بود و نه آن که همچون روحانیون مشهور به انقلابی به صورت مستمر در کار مبارزه با رژیم پهلوی بود. با این حال چون فهرستی منتشر شد که رابطۀ مساجد با کمیته های مردمی پس از انقلاب را نشان می‌داد گروه فرقان در یک ترور کور و پس از سرلشگر قره‌نی، استاد مطهری و هاشمی رفسنجانی در بهار ۱۳۵۸ در تیر همان سال سراغ او رفتند و هنگامی که پای پیاده مسیر کوتاه مسجد تا خانه را بی هیچ محافظی طی می‌کرد هدف گلوله قرار دادند که به جراحت او از ناحیۀ پا منجر شد و به رغم رنج ناشی از ترور جان سالم به در برد.

   در پی نجات او هم امام خمینی پیام فرستاد و هم آیت‌الله سید کاظم شریعتمداری.

آیت الله سید رضی شیرازی پس از آن هیچ تغییری در نوع زندگی خود انجام نداد و همچنان در قامت یک روحانی کلاسیک فعالیت می‌کرد و کاملا مشخص بود که مسجد شفا به گونه ای دیگر اداره می‌شود و نماز عید فطر را هم در اغلب سال‌ها برگزار می‌کرد.

از ویژگی‌های سید رضی شیرازی این بود که نه اصراری بر معرفی یک مرجع تقلید خاص داشت و نه خود وارد این وادی شد هر چند که اگر در معرض پرسش قرار می‌گرفت از آیت‌الله سیستانی نام می‌برد و اصطلاحا بیشتر به حوزۀ نجف، تعلق خاطر داشت. مرجعی که احتمال دارد بر پیکر سید رضی نماز بگزارد.

از مقامات ارشد سیاسی کشور تا هنگام تحریر این مطلب، سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری مهم‌ترین چهره‌ای است که درگذشت آیت‌الله سید رضی شیرازی را تسلیت گفته است.

   

     تشییع پیکر آیت‌الله سید رضی شیرازی، جمعه در یوسف‌آباد تهران/ تدفین در بارگاه امام علی‌ع

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد