معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور : مسجد پایگاه اصلی حل مسائل اجتماعی است
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از مازندران ، حجت الاسلام رضا عزت زمانی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید با توجه به ظرفیت و نیاز زمانه و تحولات در دوره مختلف، فرهنگی و اجتماعی،
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از مازندران ، حجت الاسلام رضا عزت زمانی صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید با توجه به ظرفیت و نیاز زمانه و تحولات در دوره مختلف، فرهنگی و اجتماعی، نیازها، آسیبها و هجمههای دشمن، تبیین اسلام ناب و رصد هوشمندانه تحرکات دشمن به فعالیت میپردازد، گفت: طبق تجربه ۴۰ ساله شکل گرفته، سازمان تبلیغات با همت جهادی متناسب با ظرفیتها فعالیت میپردازد.
وی با اظهار اینکه یکی از عرصهها، تبلیغ وسیع به شمار میرود، گفت: حضور مبلغان، شبکه هیئتها، مجموعه کارهای تعلیم و تربیت، فعالیتهای در زمینههای فرق و ادیان از جمله ظرفیتهای این سازمان به شمار میرود.
وی با بیان اینکه مسجد به عنوان پایگاه در حل مسائل اجتماعی مردم و محله باید رسمیت شناسیم، گفت: در این ۴۰ سال به دلایل مختلف رقبایی برای مسجد شکل گرفته است ولی امروز مسجد زبانزد خاص و عام است و امیدواریم با تدوین سند ملی مسجد و اجرای آن شاهد تحولاتی در این عرصه باشیم.
حجت الاسلام زمانی یادآور شد: تلاش سند ملی مسجد براین است که راهبردها و چارچوبهایی را تدوین کند و امیدواریم این سند زودتر رونمایی شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با مهرواره اوج اشاره کرد و گفت: بین ۴۵ تا ۵۰ هزار مسجد در این طرح شرکت کردند و ۱۰۰ هزار هیئت ثبت شده و ۹۰ هزار مداح فعال وجود دارد.
وی ادامه داد: در مسئله هیئت ۱۲ شبکه تخصصی در کشور وجود دارد وهرکدام میتوانند ظرفیت عظیمی برای فرهنگ سازی باشند.
وی تصریح کرد: در حوزه فرق و ادیان و مذاهب ظاله یاید این افراد را به عنوان بیمار عقیدتی و سیاسی معرفی کنیم و پیشنهاد ما راه اندازی کلینیک درمانی است و از طریق دستگاههای فرهنگی به این کلینیک ارجاع میشوند.
حجت الاسلام زمانی یادآور شد: آشناکردن اهل سنت با مسائل انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی از جمله برنامهها است.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در دیدار با معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تبلیغات را جدی نگرفتیم، اظهار داشت: این درحالی که تبلیغات اسلامی مسئله بسیاری مهم است.
وی با اظهار اینکه در شرایط جنگ فرهنگی ونرم نیاز به تبلیغات بیشتر احساس میشود، گفت: در فضای مجازی همچنان به روز نیستیم و دستمان کوتاه است و باید به توصیههای مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی توجه شود.
وی باتاکید بر جدی گرفتن تبلیغات از مسجد به عنوان تریبون این سازمان یاد کرد و گفت: باید جامعه رابرابر ادیان و فرقههای ظاله واکسینه کنیم و تبلیغات اسلامی در این زمینه نقش مهم و اساسی دارد.
انتهای پیام
بیشتر بخوانید: فراخوان سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران مازندران حائز رتبه برتر ارزشیابی شورای فرهنگ عمومی کشور شد
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰