تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1396 - 5:23
کد خبر : 14608

بهزیستی قزوین شهریه ۵۰۰ کودک را تامین کرد

بهزیستی قزوین شهریه ۵۰۰ کودک را تامین کرد

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بهزیستی استان با پرداخت شهریه ۵۰۰ کودک سه دهک با درآمدهای پایین و پرداخت بلاعوض به مبلغ  ۸۰ میلیون ریال برای هر مهد کودک در مناطق محروم در توسعه مهدهای حاشیه شهر گام برداشته است. وی افزود: برخورداری از حمایت قانونی برای کودکانی که در معرض

علیرضا وارثی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بهزیستی استان با پرداخت شهریه ۵۰۰ کودک سه دهک با درآمدهای پایین و پرداخت بلاعوض به مبلغ  ۸۰ میلیون ریال برای هر مهد کودک در مناطق محروم در توسعه مهدهای حاشیه شهر گام برداشته است.

وی افزود: برخورداری از حمایت قانونی برای کودکانی که در معرض آسیب های روانی و جسمی  قرار می گیرند، حمایت از کودکان در برابر سو ء استفاده جنسی، حمایت عاطفی و روانی کودکان طلاق، حمایت از حقوق کودکان معلول و  کودکان پناهنده، حمایت از  کودکان بی سرپرست و بد سر پرست از دیگر اقدامات بهزیستی قزوین در راستای حمایت از کودکان است.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد: بمنظور جلوگیری از هرگونه آسیب روانی و جسمی کودکان در  مهدکودک ها، تمامی مهدهای شهری مجهز به دوربین مدار بسته بوده و تمام ساعات تصویربرداری و در صورت لزوم در بازرسی ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وارثی همچنین از افتتاح مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده با هدف کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی به عنوان دیگر دستاوردهای بهزیستی در سال گذشته یاد کرد.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به نقش خانواده در شکل گیری و تکوین شخصیت فردی و اجتماعی فرزندان، طلاق رابستر ساز بروز آسیب های متعدد دانست و گفت: سال گذشته پیش نویس طرح تشکیل مرکز ملاقات فرزندان طلاق و حضانت با والدین آنها تدوین و به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال و در قالب طرح مشترک اجرا شد.

وارثی با اشاره به لایحه جدید حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بیان کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان یک نوبت در کمیسیون مربوطه به تصویب رسیده و امیدواریم به زودی در لایحه جدید، مفهوم کودک آزاری وسیع تر مورد توجه قرار گپرد.

مدیرکل بهزیستی استان یادآورشد: در این لایحه، مواردی مانند سرپرستی، فرار از خانه، زندانی والدین، خشونت مستمر، ثبت نشدن ولادت، سوءرفتار، بهره‌کشی، نادیده‌گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی کودکان، ممانعت از تحصیل آن‌ها، خرید و فروش کودکان و فعالیت مجرمانه به وسیله کودک مورد توجه قرار گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد