تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 9:45
کد خبر : 145643

فضای مجازی نوع و کیفیت آسیب‌های اجتماعی را تغییر داده است

فضای مجازی نوع و کیفیت آسیب‌های اجتماعی را تغییر داده است

حسین اسد بیگی، روان شناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،در پاسخ به این پرسش که «اکنون مهمترین آسیب‌های اجتماعی چیست؟»، گفت:‌ همه آسیب‌های اجتماعی با هم مرتبط هستند. وی ادامه داد:‌خشونت خانگی از قبیل همسر آزاری،کودک آزاری و خودکشی از جمله آنها هستند. البته آمار این موارد نسبت به کشورهای دیگر زیاد

حسین اسد بیگی، روان شناس بالینی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،در پاسخ به این پرسش که «اکنون مهمترین آسیب‌های اجتماعی چیست؟»، گفت:‌ همه آسیب‌های اجتماعی با هم مرتبط هستند.

وی ادامه داد:‌خشونت خانگی از قبیل همسر آزاری،کودک آزاری و خودکشی از جمله آنها هستند. البته آمار این موارد نسبت به کشورهای دیگر زیاد نیست اما هر چقدر هم کم باشد مهم است.

این روان شناس بالینی گفت:‌همچنین موضوع طلاق نیز که عده‌ای آن را آسیب اجتماعی دانسته و عده‌ای آن را نمی‌دانند؛ اما آمار طلاق نیز زیاد شده است؛به خصوص در مقایسه با ازدواج یعنی در این سالها هرچه جلوتر می‌رویم آمار ازدواج کم شده و آمار طلاق زیاد می‌شود.

اسد بیگی یادآور شد: به حدی که در کشور حدودا در برابر هر سه ازدواج، یک طلاق داریم؛در حالی که در تهران به ازای هر دو ازدواج یک طلاق داریم.

وی افزود:‌در دوران کرونا بسیاری در خصوص این موضوع که آسیب‌ها و خشونت زیاد شده صحبت کردند، اما از دید بنده نمی‌توان تعیین کرد که آیا در دوران کرونا این موضوعات زیاد شده یا نشده است و این به پژوهش نیاز دارد.

این روان شناس بالینی یادآور شد:‌اکنون آسیب‌های اجتماعی نسبت به دهه‌های قبل مقداری تغییر کرده؛با توجه به فضای مجازی کیفیت و نوع آسیب‌ها نیز عوض شده است.

اسد بیگی خاطرنشان کرد:‌ یکی از چیزهایی که ما را نگران کرده و به چشم نمی‌آید و عنوان نمی‌شود، آسیب فضای مجازی در جوانان است؛ به طوری که ارتباطات ناصحیح در فضای مجازی زیاد است؛ یعنی جوانان به هم نزدیک شده و ارتباطاتی با هم دارند که در گذشته به این راحتی نبود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد