تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 11:40
کد خبر : 14504

گفتمان انقلابی بودن نباید در جامعه کمرنگ شود

گفتمان انقلابی بودن نباید در جامعه کمرنگ شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و روسای آموزش پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد آموزش‌وپرورش را بزرگ‌ترین ظرفیت برای تربیت نیروی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در گردهمایی مشترک ائمه جمعه و روسای آموزش پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان لرستان که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد آموزش‌وپرورش را بزرگ‌ترین ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی متعهد دانست و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف سند تحول نظام آموزش‌وپرورش تهیه‌ شده است.

وی بابیان اینکه در مسئله تعلیم و تربیت شاهد دو تفکر و بینش سکولاریسم و تفکر دینی هستیم افزود: تفکر سکولار این سند تحول که سرمایه عظیم آموزش‌وپرورش است را به‌راحتی کنار می‌گذارد و یک‌دفعه درس شهید فهمیده کم یا زیاد می‌شود اما ما در آموزش‌وپرورش باید مراقبت کنیم تا تفکر سکولار حاکم نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه آموزش حقوق شهروندی حق مسلم است اما آموزش حقوق شهروندی با تفکر سکولار دارد نفوذ پیدا می‌کند، عنوان کرد: در یک مرحله‌ای می‌بینیم بحث گفتمان دینی و اهتمام به نماز خیلی خوب رشد می‌کند اما یک‌مرتبه افت پیدا می‌کند چون ریشه تفکر لیبرالیستی است.

وی بیان کرد: مسئله واگذاری و خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش به بخش خصوصی بهانه‌ای برای کنار گذاشتن نماز، قرآن و معنویت است که این‌ها به آموزش‌وپرورش ضربه میزند، مصداق‌های متعددی در این زمینه وجود دارد که گاهی ریشه سکولار را در این تغییر سیستم آموزش‌وپرورش می‌بینیم. با تأکید بر اینکه باید مراقبت کنیم تا تفکر دینی حاکم شود نه تفکر سکولار، باید مراقبت شود تا تفکر سکولار در آموزش‌وپرورش نفوذ پیدا نکند.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: سند تحول آموزش‌وپرورش را چه کسانی کنار گذاشته‌اند؟ روسای آموزش‌وپرورش باید مراقبت کنند این تفکر سکولار حاکم نشود و سیاست زدگی در آموزش‌وپرورش نباشد که متأسفانه گاهی آموزش‌وپرورش دچار سیاست زدگی می‌شود. باید مراقبت کنیم تا معنویت در آموزش‌وپرورش کم‌رنگ نشود چون کمرنگ شدن بعد معنویت نتیجه سکولار است.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش باید نیروی در تراز اهل‌بیت (ع) پرورش دهد، افزود: انسان دو بعد مادی و معنوی دارد اگر فقط به بعد مادی توجه شود این همان سکولار می‌شود بنابراین نباید بگذاریم معنویت در دانش‌آموزان کم‌رنگ شود چون دانش آموزان دست ما امانت هستند و فردای قیامت باید پاسخ‌گو باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر اینکه نگذارید نماز، تلاوت قرآن و مراسمات مذهبی کم‌رنگ شود، عنوان کرد: گفتمان انقلابی بودن نباید کمرنگ شود ما نیروی انسانی مؤمن انقلابی باید تربیت کنیم چون اگر انقلابی بودن کمرنگ شود جامعه دچار مشکل می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد