تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 10:43
کد خبر : 14488

حوزه ترویج فرهنگ نماز از آرمان‌های جمهوری اسلامی فاصله دارد

حوزه ترویج فرهنگ نماز از آرمان‌های جمهوری اسلامی فاصله دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، احمد شافعی امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به پیچیدگی های حوزه فرهنگی گفت: حوزه فرهنگی گستردگی و پیچیدگی ها بسیاری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، احمد شافعی امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان که در اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به پیچیدگی های حوزه فرهنگی گفت: حوزه فرهنگی گستردگی و پیچیدگی ها بسیاری دارد و متاسفانه در حوزه ترویج اقامه نماز از آرمان جمهوری اسلامی فاصله گرفته ایم و باید تلاش کنیم برنامه ها را عملیاتی و کاربردی ارائه شود.

 

شافعی با اشاره به استقرار روحانیون در مدارس یادآور شد: تمام ظرفیت های آموزشی باید در اختیار ترویج اقامه نماز باشد و مدارسی که با کمبود روحانی مواجهه هستند برنامه ریزی کنند در طول سال به صورت موردی از علما استفاده و مدرسه نباید در طول سال از حضور استاید بی بهره بماند.

 

معاون فرمادار تربت جام با اشاره به اهمیت وجایگاه نماز در اداره ها تصریح کرد: یرپایی اقامه نماز جماعت و کیفیت نمازخانه های اداره ها مورد ارزیابی شورای اقامه نماز قرار می گیرد.

 

شافعی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون نماز افزود: نماز در ساختار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مسلمان نقش مهمی ایفا می کند و فعالیت مساجد در قالب نماز سنجیده می شود و باید کاری کنیم که نماز تاثیر خودش را برجامعه بگذارد.

 

وی ادامه داد: اگر حضور نمازگران در مساجد نسبت به جمعیت پیرامون بررسی شود متاسفانه آمار خوبی در دست نیست و لازم است مدیران حوزه  فرهنگی با جدیت به این امر بپردازند.

 

معاون فرماندار تربت جام تاکید کرد: متاسفانه در حوزه ترویج فرهنگ نماز برنامه عملیاتی و اجرایی نداریم و لازم است مدیران به صورت چهارماهه برنامه عملیاتی ارائه و اجرا کنند و گزارش کتبی را به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

 

شافعی با اشاره به تعطیل مساجد شهر بعد از اقامه نماز جماعت خاطر نشان کرد: لازم است برای اینکه شهروند ومسافرین در سطح شهر بتواند برای خواندن  نماز بعد از وقت جماعت نماز باید مکانی تعیین و درب آنجا باز باشد تا مردم بتواند فریضه الهی ادا کنند.

 

وی با اشاره به وضیت دانشگاه ها شهرستان بیان داشت: سازمان  تبلیغات با گروهی کارشتاسی بررسی کنند وضعیت اقامه نماز در دانشگاه ها و در جلسه بعدی ستاد ارائه شود تا برای این حوزه نخبگانی برنامه ریزی کاربردی صورت بگیرد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد