تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 8:37
کد خبر : 14476

آغاز سومین دوره تربیت مربی نماز در مشهد

آغاز سومین دوره تربیت مربی نماز در مشهد

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: در راستای نهادینه کردن امر اقامه نماز در جامعه، سومین دوره تربیت مربی نماز با هدف تربیت افراد توانمند در زمینه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی در حوزه معارف نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان ویژه

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: در راستای نهادینه کردن امر اقامه نماز در جامعه، سومین دوره تربیت مربی نماز با هدف تربیت افراد توانمند در زمینه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی در حوزه معارف نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان ویژه آقایان و بانوان طلبه برگزار خواهد شد.
وی تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی انتقال مفاهیم نماز، پرورش کارشناسان واجد صلاحیت در حوزه نماز برای ارائه مشاوره علمی به جامعه اسلامی در ترویج و اقامه نماز و افزایش توان پاسخگویی به شبهات رایج در موضوع نماز را از دیگر اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.
سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه مربیان به معنای عام از پدر و مادر تا ائمه جماعات و معلمان و مربیان پرورشی مدارس با وجود آشنایی با معارف دین و نماز در انتقال این مفاهیم مهارت کافی را ندارند، افزود: مربیان حاضر در این دوره بعد از کسب آموزش‌های لازم با دعوت از سوی نهادها و ادارات به انتقال مهارت و ارائه مفاهیم کاربردی نماز به مربیان عام خواهند پرداخت.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: شرایط پذیرش در این دوره، اشتغال در سطح سه، خارج و کارشناس معارف با حداکثر سن ۴۰ سال و قبولی با ارائه بحث کوتاه مرتبط با موضوع نماز و قرآن است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اضافه کرد: این دوره به صورت یکساله در قالب دو ترم و ۲۵ هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوبت صبح و عصر و روزی دو درس و هر درس به صورت ۹۰ دقیقه برگزار خواهد شد.
وی در خصوص امتیازات شرکت‌کنندگان در این دوره، عنوان کرد: اعطای گواهینامه پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، به‌ کارگیری فارغ‌التحصیلان در امر تبلیغ و تدریس در سراسر استان از جمله مزایای شرکت در این طرح است.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص سرفصل عناوین دروس این دوره، بیان کرد: ۱۱ عنوان درسی این دوره شامل آیات نماز، بررسی روایات نماز، اسرار نماز، راه‌های تکمیل نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، خانواده و نماز، نماز در ادیان، اصول مشاوره در دعوت به نماز، روش کلاس‌داری و تدریس، پرسش و پاسخ و کارورزی است.
وی اضافه کرد: هر یک از این سرفصل‌ها نیز خود شامل جزئیاتی از جمله مفهوم‌شناسی، آسیب‌شناسی، محتوایی و … در خصوص موضوعات نماز است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا افزود: ثبت‌نام علاقه‌مندان تا اول شهریورماه به صورت حضوری با مراجعه به ستاد اقامه نماز استان واقع در فلکه طبرسی و غیر حضوری از طریق پایگاه اینترنتی safiresobh.com انجام شد.
وی گفت: کلاس‌های این دوره آموزشی از ۱۹ مهرماه صبح‌های چهارشنبه و پنجشنبه ویژه بانوان و عصرهای این دو روز ویژه آقایان برگزار می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد