تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 15:28
کد خبر : 144428

پنجمین نشست دبیران جمعیت فرهنگیان کشور در کرج برگزار شد

پنجمین نشست دبیران جمعیت فرهنگیان کشور در کرج برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، پنجمین نشست دبیران و قائم مقام‌های جمعیت فرهنگیان کشور در کرج در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و با حضور معلمان جوان سراسر کشور برگزار شد. در نشست اول ساسان زارع، عضو هیات علمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، پنجمین نشست دبیران و قائم مقام‌های جمعیت فرهنگیان کشور در کرج در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته و با حضور معلمان جوان سراسر کشور برگزار شد.

در نشست اول ساسان زارع، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) و علی فلاحتکار، دبیرکل جمعیت فرهنگیان کشور حضور یافتند.

زارع در این نشست با بیان اینکه درک صحیح از ایده ها، باعث اجرای درست آن‌ها می‌شود، گفت: متاسفانه نخبگان ما در فضای تحلیل و نقد فعال هستند، اما غالبا راهکاری برای حل مشکلات ارائه نمی‌دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) ادامه داد: برای حل مشکلات کنونی باید به سخنان رهبر انقلاب، به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب رجوع کنیم. در بخشی از این بیانیه اشاره شده که اگر جوانان ما به موقع اقدام کنند، مانند انقلاب ۵۷، جنبش و تأثیرگذاری عظیمی را به ارمغان می‌آورند.

وی توضیح داد: مهم‌ترین چشم انداز پیش روی کشور، تشکیل حلقه‌های میانی از مردم و حرکت بزرگ عمومی است که البته الزاماتی دارد؛ شناخته صحنه، جهت مدنی، ارائه تصوری روشن از عوامل امیدبخش و ارائه راهکار‌های عملی.

زارع گفت: ایده محوری رهبری برای حل مشکلات کشور، مردمی سازی پیشرفت کشور با تأثیرگذاری جریان حلقه‌های میانی است.

در ادامه این جلسه، فلاحتکار به تبیین نقش معلمان جوان و فعال کشور به عنوان یکی از حلقه‌های میانی پرداخت و گفت: معلمان جوان می‌توانند با ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، بلندمدت، جمعیت فرهنگیان کشور را برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش هدایت کنند.

دبیرکل جمعیت فرهنگیان کشور به برنامه‌های این جمعیت اشاره کرد و گفت: قرارداد ۲ میلیاردی با بنیاد احسان با هدف کمک و پشتیبانی از پنج هزار دانش آموز محروم از تحصیل منعقد کرده ایم. ۵۰۰ معلم نخبه و فعال در این جمعیت پرورش یافتند و یک شبکه فراگیر متشکل از پنج هزار معلم ایجاد شده تا مسائل آموزش و پرورش رصد و راهکار ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و توانمندسازی برای معلمان برگزار می‌شود که در سه سطح دانشی، گفتمانی و مهارتی به توانمندسازی معلمان می‌پردازد.

دومین جلسه نیز با حضور رضا کمری، دبیر شورای مرکزی جمعیت فرهنگیان جوان و جمعی از اعضای این جمعیت برگزار شد.

در این جلسه اساسنامه این جمیعت قرائت شد که براساس آن اعضای جمعیت را مجموعه‌ای از معلمان خودجوش، دغدغه مند، سازمان دهنده و تحول خواه و مومن تشکیل می‌دهد. مهمترین رسالت این مجموعه نیز پیگیری ایجاد تمدن نوین اسلامی است. محدوده فعالیت آن هم در حوزه شهرستان‌های مختلف کشور و بین المللی تعریف می‌شود.

نمایندگان آذربایجان شرقی، اصفهان، جنوب شرق تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، لرستان و همدان در حضور زهرا ربیعی، سجاد نیک منش، احمد خدایی نصر و امیرحسین سلطانی به عنوان ناظرین برنامه‌ها به ترتیب ماموریت و برنامه‌های استان خود را برای اعضای هیئت نظارت بیان کردند.

در جلسه سوم این نشست نیز جمعی از معلمان جوان و اعضای این جمعیت به سخنرانی پرداختند و پنجمین نشست دبیران استانی جمعیت فرهنگیان کشور در پاییز ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد