تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 16:36
کد خبر : 143853

نشست تخصصی «معاونین فرهنگی و مدیران مراکز آفرینش های سپاه های استانی» برگزار شد

نشست تخصصی «معاونین فرهنگی و مدیران مراکز آفرینش های سپاه های استانی» برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، «سردار قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم، مهم ترین عامل برای پای کار آوردن بسیج را گفت و گویی دانست که از فرهنگ سرچشمه می گیرد. وی ضمن شنیدن صحبت های حاضرین و پاسخ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، «سردار قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم، مهم ترین عامل برای پای کار آوردن بسیج را گفت و گویی دانست که از فرهنگ سرچشمه می گیرد.

وی ضمن شنیدن صحبت های حاضرین و پاسخ به آنها نسبت به آینده روشن پیش رو، ابراز امیدواری کرد که با جهادهای فرهنگی، گام های موثری در پیشبرد اهداف بسیج و گام دوم انقلاب رقم بخورد.

سردار قریشی ادامه داد: دولت ها عوض شوند، اما اصل موضوع که اسلام هست گسترده تر و بالنده تر می شود و انقلاب اسلامی ما هم به پشتوانه اسلام و مردم از قدرت بالایی برخوردار است و توانسته بیش از نیم قرن در مقابل همه فشارها و محدودیت ها و تحریم ها دوام بیاورد.  

 

وی در پایان بیان داشت: ماموریت اصلی فرهنگی بسیج، ارتقای معنویت و فرهنگ استمرار، غلبه گفتمان امام و رهبری در جامعه است و همه بخش های بسیج یگان های عملیاتی این ماموریت است.

در ادامه این مراسم، «سردار آزادی» معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج به تببین اهداف ۱۸ گانه بسیج در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: این اهداف از سند اعتلای راهبردی بسیج که سال گذشته توسط سازمان بسیج تهیه و به تصویب فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای حفظه الله رسیده، برگرفته شده است.

وی افزود: قریب به نیمی از سند اعتلای بسیج به موضوعات فرهنگی هنری و اجتماعی می بایست استان ها با استفاده از ظرفیت بسیجیان پایگاه ها و جبهه سازی مردمی برای تحقق این سند و اهداف و پیامدهای استخراج شده از آن تلاش و همت مضاعف نمایند.

آزادی همچنین در خصوص فعالیت مراکز آفرینش های بسیج در استان ها و کانون های فرهنگی جوانان بسیج  در نواحی گفت: مراکز آفرینش و کانون های بسیج از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و  باید آن ها با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و بسیجیان مستعد با اولویت اجرایی کردن سند اعتلای بسیج گام بردارند و برنامه ها و تولیدات خود را بر اساس سند اعتلای بسیج و اهداف ۱۸ گانه آن تنظیم و اجرا نمایند.

 

سردار آزادی با بیان اینکه از راهکارهای مبتکرانه و‌ جدید استقبال می کند، گفت: از شما می خواهم با الهام از الگوهای موفق راهکارهایی در این زمینه پیشنهاد داده و مدل های مختلفی را طراحی کنید.

همچنین در پایان مراسم افتتاحیه روز اول، «مصطفی زیبایی نژاد» رییس مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج با اشاره به اهمیت فعالیت های هنری در کلام مقام معظم رهبری، سرود و تئاتر را یکی از ظرفیت های کم خرج و اثرگذار دانست و گفت: با توجه به تجهیز استودیوی های صوتی در استان ها، گروه های سرود می توانند از این ظرفیت و امکانات به خوبی استفاده کنند و امروز شرایط برای رشد و ارتقا فعالیت گروه های سرود در بسیج فراهم شده است.

زیبایی نژاد افزود: مراکز آفرینش های هنری در استان ها به مرجع و قطب فعالیت های هنری بسیجیان و گروه های مردم نهاد و مستعد در استان تبدیل شده است و امکانات موجود می بایست در اختیار آنان قرار گیرد تا بتوان با هم افزایی به شبکه سازی و رسیدن به اهداف فرهنگی انقلاب نائل شویم.

وی افزود: بسیج باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد تا کارهای فاخر و اثرگذاری تولید نماید. امروزه نیازمند یک ساختار عملیاتی برای هم افزایی و شکل گیری جبهه انقلاب هستیم که ما در بسیج برای فعالیت های فرهنگی هنری در راس آن مرکز تخصصی را داریم و در استان ها مراکز آفرینش های فرهنگی هنری تعبیه شده و در نواحی مقاومت که همان شهرستان ها هستند، کانون های فرهنگی جوانان را بستری برای آموزش و توانمندسازی و حمایت از گروه های نقش آفرینش هنری پایگاه ها می دانیم که می بایست به صورت تخصصی و عملیاتی تر به مسائل نگاه کنیم و تولیدات اثرگذار انجام دهیم. 

 

بنابراین گزارش، این مراسم با حضور معاونین فرهنگی سپاه های استانی سراسر کشور و مدیران مراکز آفرینش های فرهنگی و هنری کشور به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد که در این دو روز مدیران مراکز آفرینش های هنری میزبان سلیم غفوری مدیر شبکه افق و رحمتی سرپرست معاونت امور استان های سازمان صداوسیما و مسئول مرکز بسیج این سازمان به جهت هم افزایی و ایجاد ظرفیت های مشترک بودند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد