تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1396 - 11:44
کد خبر : 14209

مقابله با نفس اماره، جهاد نفس و جهاد اکبر است

مقابله با نفس اماره، جهاد نفس و جهاد اکبر است

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، ظهر دیروز (چهاردهم مهرماه) امام جمعه موقت بندرعباس حجت الاسلام فروزان نژاد در خطبه‌های نماز جمعه چندین دشمن انسان‌ها که در قرآن آمده را نام برد و اظهار کرد: در قرآن از چند دشمن انسان یاد شده که این دشمن می‌تواند داخلی و یا خارجی باشد که

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآنی(ایکنا) از هرمزگان، ظهر دیروز (چهاردهم مهرماه) امام جمعه موقت بندرعباس حجت الاسلام فروزان نژاد در خطبه‌های نماز جمعه چندین دشمن انسان‌ها که در قرآن آمده را نام برد و اظهار کرد: در قرآن از چند دشمن انسان یاد شده که این دشمن می‌تواند داخلی و یا خارجی باشد که به انسان‌ها ضربه وارد  می کند.

حجت الاسلام فروزان نژاد ادامه داد: دشمن اگر داخلی و یا شخصی باشد می‌توان برای آن راه حلی پیدا کرد، ولی اگر خارجی باشد کار سخت تر می‌شود.

حجت الاسلام فروزان نژاد صهیونیست ها را دشمن شماره یک انسانیت خواند و افزود: تاریخ ثابت کرده که صهیونیست دشمن شماره یک انسان‌ها بوده که از همان ابتدا درصدد بوده‌اند انسان‌ها و جوامع را تحت استعمار خور در آورند.

خطیب موقت نماز جمعه بندرعباس با بیان این‌که در رأس دشمن داخلی شیطان قرار دارد گفت: شیطان رجیم که در رأس دشمن داخلی قرار گرفته است در قالب نفس اماره خود را بروز می‌دهد و این درواقع دشمن جدی و واقعی ما است.

خطیب موقت نماز جمعه بندرعباس دشمن دیگری را که خیلی خطرناک است را نیز نام برد و تصریح کرد: دشمن داخلی وجود خطر را برای خود فرد در پی دارد ولی دشمنی نیز وجود دارد بنام دشمن مکتب، که دین، عبادت، اعتقادات و کل مکتب ما را تهدید می‌کند، و این خیلی جدی تر از دشمن داخلی و شخصی است.

حجت الاسلام فروزان نژاد تأکید کرد: مراقب عبادت ها و اعتقادات خود و خانواده خود باشید، که شیطان وقتی در قالب نفس اماره درون انسان‌ها جای می‌گیرد، بدون هیچ صدایی وسوسه می‌کند و امکان دارد این اعتقادات از بین ببرد.

خطیب موقت نماز جمعه بندرعباس عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) مقابله کردن با نفس اماره و یا همان شیطان را به عنوان جهاد نفس و جهاد اکبر معرفی کرده است، و این بزرگی و عظمت مقابله با نفس اماره را نشان می‌دهد که پیامبر اکرم(ص) آن را مورد احترام خود قرار می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه بندرعباس با بیان این‌که عقل نماینده خداوند بر روی زمین است و باید آن‌را از هوای نفسانی دور کرد اظهار کرد: انسان‌ها هم خصلت‌های خوب و فرشته‌ای و هم خصلت‌های زشت و حیوانی دارند، و درصورتی که عقل حاکم شود و عقلانیت به کار برده شود از خصلت های حیوانی فاصله گرفته و از هوا های نفسانی دوری جسته است.

حجت الاسلام فروزان نژاد در ادامه افزود: اگر انسان‌ها عقلانیت را بکار نبرند و عقلشان در خدمت نفسشان باشد آن‌ها را کر و کور میکند؛ زیرا در راه رسیدن به قدرت، منفعت و ریاست همه‌ ارزش‌ها را زیر پا می گذارد.

امام‌جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که خالقان حماسه بزرگ ۱۶ مهر ۶۶ و خالقان حماسه‌های بزرگ دفاع مقدس همچنان در این کشور زنده‌اند و راهشان پر راهرو است، افزود: ملتی که برای او شهادت افتخار بشمار می‌رود، هرگز سر تعظیم و تسلیم در برابر دشمنان خم نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام فروزان‌نژاد بندرعباس با بیان اینکه استعمارگران هیچ‌گاه دست از خوی شیطانی خود علیه ملت‌ها بر نخواهند داشت، اضافه کرد: تاریخ ملت ایران مملو از قهرمانان و دلیرمردانی است که برای استقلال و عزت این کشور همیشه استوارانه ایستادند و اجازه ندادند که دشمنان بر این آب‌وخاک نگاه سوئی داشته باشند و این روحیه همچنان در ملت ایران جریان دارد.

خطیب موقت نماز جمعه بندرعباس در خطبه‌های دوم خود خاطرنشان کرد: دهه اول ماه محرم دهه یادآوری امامت و ولایت است؛ ابا عبدالله الحسین که تمام ایثار و فداکاری‌های خود بکار برد که امروز با امنیت کامل نام ایشان را به زبان ببریم، درحالیکه ما مهم‌ترین راهمان این است راه امام حسین(ع) را تداوم بدهیم که باید رفتار ما رفتار علوی و حسینی باشد و همانند امام حسین(ع) دست بیعت با یزیدیان زمان دراز نکنیم.

حجت الاسلام فروزان نژاد در پایان خطبه دوم به مناسبت‌های پیش رو پرداخت و گفت: امروز چهاردهم مهرماه، آغاز هفته نیروی انتظامی را به تمامی کارکنان نیروی انتظامی تبریک می‌گویم و از تمامی مردم خواستارم به چهارچوب قوانین نیروی انتظامی مقید باشند، و شانزدهم مهرماه،که روز نیروی دریایی سپاه که سالروز مقابله با نیروی استکباری است را نیز به تمامی کارکنان آن‌ها تبریک می‌گویم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد