تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1400 - 12:53
کد خبر : 141729

حجرات ضلع شمالی مسجد جامع ارومیه احیا می شود

حجرات ضلع شمالی مسجد جامع ارومیه احیا می شود

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه ساماندهی حجرات و صحن مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: طبق طرح مصوب احیای مسجد جامع ارومیه مقرر شده است طی چندین سال بخش‌هایی از حجرات آن احیا شود. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و

به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه ساماندهی حجرات و صحن مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: طبق طرح مصوب احیای مسجد جامع ارومیه مقرر شده است طی چندین سال بخش‌هایی از حجرات آن احیا شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به دلیل وجود حوزه علمیه امام خامنه‌ای در محوطه مسجد جامع ارومیه اجرای طرح‌های احیا به نحوی انجام می‌گیرد که تداخلی با این مدرسه علوم دینی نداشته باشد.

وی ادامه داد: برای همین منظور در این جلسه مقرر شد نقشه‌ها و طرح‌های احیای حجرات ضلع شمالی مسجد جامع توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و سپس شهرداری ارومیه نیز از محل اعتبارات داخلی خود براساس الگوهای معماری سنتی اقدام به احیای این حجرات بکند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد