تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 - 15:56
کد خبر : 139659

بیشترین تصادفات پایتخت در کدام اتوبان ها اتفاق می افتد؟

بیشترین تصادفات پایتخت در کدام اتوبان ها اتفاق می افتد؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ در شهر تهران میانگین بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تصادف داریم و گاهی بالاتر  وپایین تر هم داریم که بعضا خسارتی  وجرحی و فوتی دهستند .  او گفت : در سال حدود ۶۰۰ نفر ما کم و بیش تصادفات فوتی داریم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا؛ در شهر تهران میانگین بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تصادف داریم و گاهی بالاتر  وپایین تر هم داریم که بعضا خسارتی  وجرحی و فوتی دهستند . 

او گفت : در سال حدود ۶۰۰ نفر ما کم و بیش تصادفات فوتی داریم که عدد درشتی است و با اقداماتی  که صورت گرفته و داده ایم روند کاهش تصادفات را تداوم داده ایم و تصادفات در شهر تهران از ۱۰۴۰-۱۰۵۰ نفر در اوایل دهه نود رسیده به ۶۰۰ نفر و نزدیک به ۴۰ -۵۰ درصد در طول یک دهه علیرغم اینکه سفر ها افزایش پیدا کرده و تعداد خودروها و موتوره بیشتر شده ولی تصادفات ما کاهش پیدا کرده است . 

او افزود : دو سال گذشته هم تصادفات ما کاهشی بوده است و این شش ماهه نیز کاهش داریم ولی ما به این قانع نیستیم و همچنان جای کار دارد و جمعی  تصمیم بگیریم و اینکه فردی  و احساسی تصمیم بگیریم دردی را درمان نخواهد کرد . 

او گفت : بیشترین علل تصادفات در شهر تهران عدم توجه به جلو ۴۴درصد ،  عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ۲۳ درصد و مابقی  عدم رعایت حق تقدم ،  و سرعت در بزرگراهها ، اصلی  و فرعی ها ، استفاده از تلفن همراه تصادفات با عابرین در شب و صحبت با سرنشینان را شامل می شوند و دلایل تصادفات است .

او در خصوص استفاده از مسیریاب ها هم گفت : به مسیریابهای داخلی برای آنکه تقویت بشوند طرح های ترافیکی  و محل های حادثه خیز را به آنها داده ایم و آنها در سامانه و سیستم خود بارگزاری کرده اند و راننده قبل از آنکه به این محل ها برسد اطلاعات را می گیرد از جمله پلیس محل حادثه خیز  و همه را به آنها داده ایم که بتواند به مردم هوشیاری  و آگاهی بدهد و مردم انتخاب مسیر درست داشته باشند و دقیقا نقش موثری دارد در کاهش تصادفات ، کاهش ترافیک و پیشگیری از خیلی  موارد دیگر . 

سردار حمیدی بیان کرد: تهران در جاهایی الان پارکینگ شده است و خودرو را مثلا در معابر شمالی پارک می کنند و به محل و به مناطق پایین دست می روند و  با اتوبوس کار خود  را انجام می دهند هم طرح ترافیکی نیست هم از خودرو استفاده کرده اند و یک فضایی که برای عموم مردم است در بحث پارک خودرو را اشغال کرده اند و به نسبت منطقه حساب کنید که این خودرو چه فضایی از آن منطقه را اشغال کرده است و ارزش ریالی چه میزان می شود . 

او گفت : بخش حمل و نقل عمومی ، پارکینگ ها ، هزینه های پارکینگ ها ، تنظیم ساعات ادارات تنظیم ساعات طرح ترافیک ، کاهش سفرهای ضروری ، اینها یک پک کامل است و اینها می تواند به انضباط  و کاهش ترددهای ما در آینده کمک نماید . 

سردار حمیدی افزود : شماره گذاری خودروهای جدید ، شماره گذاری خودروهای دیزلی در شهر تهران مگز شهر ما آلوده نیست  چرا انجام می شود و چرا خودروهای دیزلی شماره گذاری می شود  بخاطر اینکه می بایست در حمل و تقل جواب مردم را بدهیم و چون حمل نقل ما پاسخگو نیست و حمل و نقل ما سوخت فسیلی مصرف می کند و برقی نیست و ریل روی زمین نیست و ریل زیر زمین هزینه زیادی دارد و کار فقط شهرداری نیست و حتما باید دولت به آن کمک کند و اینها با کمبود منابع مواجه می شوند وباعث افزایش خودروی شخصی ، افزایش شماره گذاری و افزایش تردد با خودروهای دیزلی در ناوگان حمل و نقل عمومی  که می شود ترافیک و آلودگی هوای ما و این وضع اگر ادامه داشته باشد بهبود کیفیت زندگی را در شهر تهران شاهد نخواهید بود .

او گفت : اگر نبود طی سال های گذشته اقداماتی که در حوزه بزرگراهها کمربندی ها تونل ها زیرگذر ها و غیره رسما تهران باید ۱۰ سال گذشته قفل می شد و پیش بینی آن که رییس راهنمایی تهران گفتند که ترافیک تهران اسفناک است و الان چقدر جمعیت داریم  وشده ۱۳ میلیون جمعیت شناور و خودرو و موتورسیکلت ما شده ۸ میلیون و اگر نبود اقدامات هندسی  و مترو و این دست کارها رسما ترافیک تهران در بیست سال گذشته قفل می شد و لی کارها کافی نیست و با قوت ادامه داشته باشد . 

سردار حمیدی گفت : در جلسه ای  که دیروز به همین منظور با نمایندگان محترم مجلس داشتیم بحث محیط زیست و هوای پاک بود که  حمل و نقل پاک الزاماتی  دارد که بخشی از آن صنعت و قانون و تسهیلات است و همه آنها باید برنامه ریزی جدی  داشته باشند که ان شائ الله ما در آینده آلودگی که ناشی از آلودگی هست به صفر برسد .

او ادامه داد : ما می توانیم آلودگی هوا را با یک مکانیزم مشخص برطرف کنیم و ترافیک تهران را بهبود ببخشیم که اینها نیاز به یک سری الزاماتی دارد . 

او گفت : ما خودروها را بر اساس معاینه فنی بررسی می کنیم و هر خودرویی با هر سن و سالی در سطح شهر می تواند تردد کند به شرط داشتن معاینه فنی و این قانون است . 

او بیان کرد : بیشترین تصادفات ما در حوزه بزرگراهی است و بزرگراه امام علی  ع و بزرگراه آزادگان جز این موارد هستند و این دو بزرگراه که شمالی جنوبی هستند و بزرگراه آزادگان که کمربندی هست بیشترین سهم تصادفات دارند و شب ها تصادفات را در این محل ها بیشتر داریم بویژه با عابرین و کارتن خواب ها بیشترین بحث تصادفات را داریم .

او گفت : در بحث ترک فعل ها این موضوع به دولت بازمی گردد و در ادوار گذشته سهم ناوگان عمومی که باید پرداخت می شده را پرداخت نکرد و روی دست دولت جدید ماند که با توجه به شرایط باید برنامه ریزی نمایند و آنچه که ما در شهر تهران شاهد هستیم نه کوتاه مدتی برطرف  می شود و نه سابقه کوتاه مدتی دارد و باید اقدامات ما جدی تر شود و باید به آن سرعت دهیم

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد