تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 - 10:58
کد خبر : 139131

ولایتمداری ویژگی برجسته منتظران ظهور

ولایتمداری ویژگی برجسته منتظران ظهور

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتظار موعود و منجی یک اعتقاد جهانی و غیر محدود به شیعیان بوده و در تمام ادیان آسمانی وعده ظهور منجی یک امر قطعی و ضروری است. وی افزود: هر دینی که دارای ریشه الهی است اعتقاد به منجی در آن وجود داشته و

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتظار موعود و منجی یک اعتقاد جهانی و غیر محدود به شیعیان بوده و در تمام ادیان آسمانی وعده ظهور منجی یک امر قطعی و ضروری است.

وی افزود: هر دینی که دارای ریشه الهی است اعتقاد به منجی در آن وجود داشته و این امر جز ضروریات محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در نظام اعتقادی اسلام مقوله منجی به شکل جدی وجود دارد و پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) در فرصت‌های مختلف و به روش‌های گوناگون وعده ظهور منجی را مطرح و جزئیات کیفیت ظهور، زمان و مکان ظهور، وقایع قبل و بعد و حین ظهور را بیان کردند.

ایرانی بیان کرد: انتظار به معنای یک جا نشستن و انفعال نیست بلکه به معنای تکاپو، زمینه سازی و فراهم کردن زمینه لازم برای ظهور است و در نگاه شیعه منتظر کسی است که بیشترین اقدام و تلاش را برای مناسب شدن شرایط ظهور انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) را می‌توان به عنوان منتظر واقعی به مناظران امام زمان (عج) معرفی کرد که در راستای زمینه سازی برای ظهور انقلاب و نظام اسلامی را ایجاد کرد و امام خمینی (ره) افق انقلاب اسلامی را اتصال به ظهور حضرت مهدی (عج) مطرح کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اضافه کرد: منتظر واقعی اهل اقدام، عمل و حرکت برای ظهور است و بالاترین منتظران امام خمینی (ره)، شهدا، مقام معظم رهبری و سربازان انقلاب اسلامی هستند.

ایرانی ادامه داد: بالاترین وظیفه منتظران در عصر حاضر تبعیت از ولی زمان است و در زمان غیبت امام زمان (عج) منتظران باید از مقام معظم رهبری تبعیت کنند و امام صادق (ع) برای بیان ویژگی منتظر سلمان را مثال می‌زدند.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) در بیان ویژگی برجسته سلمان فرمودند سلمان خواسته‌های درونی خود را با خواسته امیرالمومنین (ع) به عنوان امام زمان خود تنظیم می‌کردند و باید ولایتمدار بودن را از ویژگی‌های برجسته منتظران برشمرد و اگر کسی نتواند از ولی فقیه تبعیت کند در تبعیت از امام زمان (عج) با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: نمونه بارز تبعیت از ولی فقیه در عصر حاضر شهدا و به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در وصیت نامه خود عاقبت بخیری را تبعیت از رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه بیان کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد