تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 8:38
کد خبر : 13905

قیام کربلا مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام است

قیام کربلا مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا ماه محرم را ماه پیروزی و برتری خون بر شمشیر دانست و اظهار کرد: مبلغین و روحانیون در این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا ماه محرم را ماه پیروزی و برتری خون بر شمشیر دانست و اظهار کرد: مبلغین و روحانیون در این ایام خود را برای ابلاغ رسالت‌های الهی آماده و تجهیز کنند.

وی با بیان اینکه تنها وسیله موضع‌گیری در مقابل دشمن انجام کار فرهنگی است، اضافه کرد: کار فرهنگی معرفی ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی بوده و در این دهه مبانی عمیق امام راحل خمینی (ره) و درس‌های ظلم‌ستیزی ایشان باید از طریق منابر تبیین شود.

حجت‌الاسلام حافظ نیا تصریح کرد: روحانیون و مبلغین در این ایام با جذب حداکثری، مردم را نسبت به دین مبین اسلام، معارف غنی اسلامی و سیاست‌های روز منطقه علاقه‌مند و آگاه سازند.

وی عنوان کرد: احیای دین اسلام و وحدت جوامع اسلامی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) است و پیام ارزشمند عاشورا، ضامن بقای انقلاب اسلامی است که پیام های این قیام خونین، مانند تیری علیه ترفندها و تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

وی منبر روحانیون در ایام محرم را به لحاظ سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: نسل امروز جامعه با اهداف قیام کربلا غریبه هستند و این وظیفه روحانیون و طلاب است که از ظرفیت منابر جهت تبیین و تکرار اهداف قیام کربلا استفاده حداکثری کنند.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه قیام کربلا مکتبی کامل و فصلی روشن از تاریخ اسلام است، گفت: این قیام کربلا بود که درس بصیرت و پایداری در برابر دشمن و شناخت راه حق را به آزادگان جهان آموخت و روایتگر حدیث عشق و ایثار شد.

وی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین (علیه السلام) است و همه در جامعه به انجام این فریضه موظف هستیم و تبلیغ عمل کردن به فرایض امر به معروف و نهی از منکر محدود به زمان خاصی از جمله ماه های رمضان و یا محرم نیست و همیشه باید مورد توجه باشد.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان این که امام حسین(ع) مال و فرزند خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد، خاطر نشان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باعث نهادینه شدن آرمان های اسلامی و انقلابی در جامعه می‌شود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد