تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 12:54
کد خبر : 138548

ثبت خاطرات مردم قم از لحظه شنیدن خبر شهادت سردار شهید سلیمانی

ثبت خاطرات مردم قم از لحظه شنیدن خبر شهادت سردار شهید سلیمانی

مهدی لطفی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با طرح جمع‌آوری خاطرات مردم استان قم با موضوع لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: در این طرح به دنبال بازتاب حال و هوای مردم قم در لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم. وی بیان کرد: زمان انتشار خبر شهادت حاج قاسم

مهدی لطفی، در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با طرح جمع‌آوری خاطرات مردم استان قم با موضوع لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: در این طرح به دنبال بازتاب حال و هوای مردم قم در لحظه شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم.
وی بیان کرد: زمان انتشار خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی مردم به صورت خودجوش به خیابان‌های اطراف مصلی آمدند و موکب و ایستگاه صلواتی برگزار کردند.
مسئول تحقیق و جمع‌آوری خاطرات این طرح افزود: در آن ایام افراد به هر نحوی احساسات خود را بیان ‌می‌کردند؛ مثلاً هنرمندان قمی با سرودن شعر و برگزاری شب‌ شعر و گروه‌های تئاتری با اجرای نمایش احساسات خود را به نمایش گذاشتند.
وی بابیان اینکه شهادت حاج قاسم همه گروه‌ها را متأثر کرد، ادامه داد: شخصیت ایشان به‌گونه‌ای نبود که بعد از شهادتشان فقط گروهی خاص به میدان بیایند به همین علت می‌خواهیم در این طرح خاطرات همه طیف‌ها وجود داشته باشد و کار به صورت مردمی پیش برود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در این طرح، چهار عنوان کتاب در چهار شهر متفاوت به چاپ رسید، گفت: در شیراز با عنوان «حافظ دل‌ها»، در اهواز با عنوان «یزله بر دجله»، در سبزوار با عنوان «سردار سربدارها» و در مشهد نیز با عنوان «سلیمانی‌ها» خاطرات جمع‌آوری و چاپ شدند؛ و امسال نیز تعداد دیگری استان‌ها به این پروژه اضافه شدند که متناسب با ظرفیتشان در این زمینه کار می‌کنند.
وی بیان کرد: جمع‌آوری خاطرات مدتی است که توسط گروه‌ها و پژوهشگرهای متعدد انجام می‌شود؛ اما برای این پروژه حدود یک هفته است که جمع‌آوری داده‌ها شروع ‌شده است.
لطفی در خصوص نحوه جمع‌آوری خاطرات تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در پویش ثبت خاطرات مردمی از بازتاب شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در استان قم به نشانی https://survey.porsline.ir/s/c5E7JPl مراجعه کنند و پس از پاسخ به ۱۵ سؤال مطرح شده، مشخصات و شماره تماس خود را برای ارتباط و تعیین زمان مصاحبه حضوری ثبت کنند.
لطفی با اشاره به اینکه این طرح به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب انجام می‌شود، بیان کرد: امیدواریم این لینک در اختیار گروه‌های مختلف مردمی قرار بگیرد و به این سؤالات پاسخ دهند تا خاطراتی که جمع‌آوری می‌شود وسعت فکری داشته باشد؛ زیرا در مراسم تشیع ایشان همه افراد اعم از طلبه و ورزشکار به یک اندازه سهیم بودند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد