تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 20:31
کد خبر : 13853

آیین عاشورای حسینی و شام غریبان در لاهور پاکستان برگزار شد

آیین عاشورای حسینی و شام غریبان در لاهور پاکستان برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا؛ هیات های عزاداری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، اسکردو، گلگیت، کراچی، کویته، حیدرآباد، مظفرآباد، جهنگ، میانوالی، لارکانا، فیصل آباد، سرگودها، چکوال

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا؛ هیات های عزاداری نیز در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان های بزرگ و اصلی شهرهای مختلف پاکستان از جمله 'اسلام آباد، راولپندی، لاهور، پیشاور، اسکردو، گلگیت، کراچی، کویته، حیدرآباد، مظفرآباد، جهنگ، میانوالی، لارکانا، فیصل آباد، سرگودها، چکوال و کشمیر' تحت نظارت دولت پاکستان به سوگواری می پردازند.
شبکه های تلویزیونی پاکستان هم با شروع این ایام به پخش مراسم مذهبی و عزاداری می پردازند و به احترام ماه محرم، از پخش برنامه های موسیقی و دیگر برنامه های شاد خودداری می کنند.
روز نهم و دهم محرم که مصادف با روز تاسوعا و عاشورا است، از سوی دولت پاکستان تعطیل رسمی اعلام شده و مردم در این روز، نذورات خود را بین هیات های مذهبی و فقرا پخش می کنند.
رهبران سیاسی پاکستان از جمله رییس جمهوری و نخست وزیر همزمان با اشاره به آغاز ماه محرم و صدور پیام در آستانه روز عاشورا اعلام می کنند که محرم یادآور ایثار و فداکاری امام حسین (ع) در کربلا بوده و ثابت می کند هیچ چیزی برای مسلمانان برتر از پیروی از آموزه های اسلام نیست.
با فرارسیدن ماه محرم و سالروز شهادت امام حسین و یاران با وفایش، آیین های بزرگداشت ایام عزاداری شهدای کربلا، با حضور ایرانیان مقیم، دانشجویان، کارکنان اعزامی از جمهوری اسلامی ایران، از پنجشنبه سی ام شهریور تا هشتم مهرماه در سالن امام رضا (ع) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.
پس از اقامه نماز جماعت مغرب، تلاوت دعای کمیل، دعای زیارت عاشورا ، سخنرانان ، ابعاد فردی و اجتماعی قیام امام حسین علیه السلام را تشریح کرده و سپس طی مداحی و سینه زنی به سوگواری پرداختند.
حجت الاسلام سید جواد موسوی از روحانیان شهیر لاهور، حجت الاسلام مولوی غازی نیازی از استادان جامعه المنتظر لاهور و حجت الاسلام علیرضا نقوی نماینده مقام معظم رهبری با سخنرانی در این مراسم ها به تشریح زوایای حرکت امام حسین علیه السلام و تبیین فلسفه قیام آن حضرت پرداختند.
همچنین با فرا رسیدن وقت نماز ظهر عاشورا، سوگواران به یاد آخرین نماز حضرت امام حسین (ع) و یارانش پیش از شهادت، نماز را ادا کردند.
شامگاه یکشنبه نیز پس از ادای نماز جماعت، مراسم شام غریبان در سالن امام رضا (ع) برگزار شد.
لاهور یکی از شهرهای جمهوری اسلامی پاکستان و مرکز ایالت پنجاب این کشور است.
این شهر پس از کراچی دومین شهر بزرگ پاکستان محسوب می‌شود.
لاهور در لیست بزرگ‌ترین شهرهای پاکستان قرار داته و در افکار مردم به عنوان قلب پاکستان مطرح می شود.
آساق *** ۶۱۲۵**۳۴۰۴** سیدبهادر حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد