تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 8:10
کد خبر : 13801

مراسم روز عاشورا در میان حزن و اندوه سوگواران در قزوین برگزار شد

مراسم روز عاشورا در میان حزن و اندوه سوگواران در قزوین برگزار شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادی بی نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است، چنانکه روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام مبنی بربی نظیر بودن این حادثه در گذشته و آینده وارد شده است. صرف

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادی بی نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است، چنانکه روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام مبنی بربی نظیر بودن این حادثه در گذشته و آینده وارد شده است.

صرف نظر از دیدگاه شیعه، همه مورخان و آشنایان به تاریخ نیزاتفاق نظر دارند که واقعه عاشورا از جمله کم نظیرترین رویدادهای عالم است؛ واقعه ای که هم از نظر کیفیت وقوع، هم از نظر عظمت مصیبت و هم از نظر جاودانگی آن در یادها و آثار اجتماعی ای که در پی داشت با هیچ ماجرای دیگری قابل مقایسه نیست.

تکرار عزاداری آن حضرت درهرسال می تواند بهترین عامل روشنگری وبیدارکننده باشد زیرا برای هیچ واقعه ای در حد واقعه عاشورا  وقت و هزینه صرف نشده و مردم در هیچ مصیبتی این قدر اشک نریخته اند.

گستردگی و تاثیر عزاداری برای سیدالشهدا علیه السلام

در این عصر، عزاداری برای امام حسین علیه السلام اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه در دورترین نقاط جهان نیز در ایام محرم و صفر و به خصوص ‌ روز عاشورا، مراسمی شبیه آنچه در ایران صورت می گیرد، برگزار می شود.

افزون بر شیعیان در بسیاری کشورها و مناطق سنی نشین در عاشورا چنین مراسمی برگزار می شود.

 عاشوراییان در قزوین نماز ظهر را به جماعت برگزار می کنند

از اولین ساعات روز عاشورا مردم قزوین در دسته های عزاداری با به راه انداختن دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که بیرق های سیاه در عزای سالار شهیدان در دست داشتند در خیابانهای شهر قزوین به راه افتادند و با نوحه خوانی و بر سر و سینه زنان در عاشورای حسینی به سوگ نشستند.

دسته های عزاداری با حرکت از تکایا و مساجد مناطق مختلف شهر پس از عبور از خیابانهای شهر در خیابان شهدا تجمع کرده و در عزداری یکپارچه در غم شهادت مولای خود در حال سوگواری هستند.

عزاداران حسینی ساعتی دیگر در خیابان شهدای قزوین پس از شنیده شدن اذان به نماز می ایستند و به یاد آخرین نماز حسین ابن علی در کربلا نماز ظهر را به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اقامه خواهند کرد.

بی گمان نهضت عاشورا تاثیر بی پایانی بر جانهای مؤمنان دارد؛ چنان که هیچ گاه این تاثیر کهنه و این حرارت سرد نمی شود، و همواره عشق آن حضرت در دلهای مؤمنان زنده و پاینده است.

  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد