تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 22:32
کد خبر : 137966

مشاوره ازدواج در کشور افزایش می‌یابد

مشاوره ازدواج در کشور افزایش می‌یابد

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، اعظم کریمی امشب در دوره آموزشی روانشناسان و مشاوران تخصصی در عرصه ازدواج اظهار داشت:  از طرح‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه ازدواج آسان حمایت می‌کند. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، اعظم کریمی امشب در دوره آموزشی روانشناسان و مشاوران تخصصی در عرصه ازدواج اظهار داشت:  از طرح‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در توسعه ازدواج آسان حمایت می‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح وضعیت کنونی کشور در بخش ازدواج بیان کرد: به دنبال توسعه مشاوره ازدواج هستیم چرا که عتقاد داریم مراکز مشاوره در گسترش و فرهنگ‌سازی مشاوره پیش از ازدواج و حل اختلاف و مشکلات خانواده‌ها نقش به سزایی دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مراکز در استان همدان توانسته‌اند در کاهش طلاق فعالیت‌های موثری داشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر پنج مرکز تخصصی در استان وجود دارد که باید به دو برابر افزایش پیدا کند.

وی با این توضیح که باید شاهد فعالیت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر استان باشیم مطرح کرد: در  دوره دانش‌افزایی ملی که در استان همدان برگزار می‌شود بیش از ۲۰۰ مشاور از سراسر کشور در زمینه تقویت مهارت‌ها در ارائه مشاوره موثر آموزش می‌بینند.

کریمی ادامه داد: در این دوره از ظرفیت اساتید ملی استفاده شده که امیدواریم در نهایت به افزایش مهارت مشاوران و جذب بیشتر مردم و به ویژه جوانان به مراکز مشاوره منجر شود.

وی با اشاره به اینکه  اعتقاد داریم مشاوره به هنگام و به موقع می‌تواند به انتخاب آگاهانه منجر شود گفت: انتخاب آگاهانه از آسیب‌های بعدی مثل جدایی در سال‌های اولیه ازدواج جلوگیری می‌کند.

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان توضیح داد: همچنین در بخش فرهنگ‌سازی، کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج با استفاده از توان سازمان‌های مردم‌نهاد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی مطرح کرد: این کارگاه‌ها در تمام شهرستان‌های استان همدان نیز به صورت ماهانه برگزار می‌شود و مدرسین این کارگاه‌ها به صورت مرتب آموزش می‌بینند.

اهمیت و لزوم مشاوره ازدواج و مشاوره پیش از ازدواجچرا مشاوره ازدواج مهم است؟ارائه مشاوره ازدواج توسط روانپزشک قلابی

کریمی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در این کارگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد توجه به مقتضیات بومی و منطقه‌ای است اظهار داشت: معتقدیم این کارگاه‌ها باید با نیاز سنجی از مناطق مختلف کشور انجام شود که خوشبختانه تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد