تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 7:31
کد خبر : 13793

مردم از چندوچون امربه‌معروف مطلع نیستند/لزوم یارگیری برای ترویج فرهنگ معروف‌ها

مردم از چندوچون امربه‌معروف مطلع نیستند/لزوم یارگیری برای ترویج فرهنگ معروف‌ها

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام هادی انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال؛ در خصوص تأثیرگذاری فرهنگ عاشورا و احیا وزنده کردن دو فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که هیچ‌چیز به‌اندازه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام هادی انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار  آوای سیدجمال؛ در خصوص تأثیرگذاری فرهنگ عاشورا و احیا وزنده کردن دو فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که هیچ‌چیز به‌اندازه واقعه عاشورا و تاسوعا و جریان شهادت عاشورا نمی‌تواند در بین جامعه شیعه و پیروزی‌های شیعیان اثر گذاشته باشد و این مطلب این مهم را می‌رساند که خداوند یک فرصت را در اختیار بشریت گذاشته که اکثر مردم چه مسلمان و غیرمسلمان از این محبت امام حسین(ع) بهره‌مند شوند.

وی در خصوص وظایف مردم نسبت به فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: ترویج این فرهنگ یک وظیفه همگانی است چراکه به‌عنوان یک امر مهم و عملی واجب ازجمله اصول فروع دین است.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان اسدآباد در خصوص وظایف مسئولان هم نسبت به این فریضه الهی، گفت: این فریضه باید در میان مردم ترویج داده شود که این امر به عهده مسئولان و امران به معروف است تا مردم هم از وظایف خود مطلع شوند.

وی ادامه داد: هر مسئولی در هر شرایطی از زندگی شخصی و اجتماعی خود باید نسبت به این امر واجب اقدام کنند که این مهم برای مسئولان در نظام مقدس جمهوری بیشتر مورد تأکید است.

انتظاری افزود: قرآن کریم در آیه‌ای می‌فرمایند که باید گروهی از شما امربه‌معروف و نهی از منکر کنند و این آیه خطاب به مسئولان است که باید در این زمینه اقدام کنند.

وی تأکید مسئولان باید با تشکیل گروهی متشکل از نیروهای دادگستری، انتظامی، فرهنگی دست‌به‌دست هم دهند و با تعامل با یکدیگر یارگیری کنند که البته نباید این یارگیری‌ها پولی باشد بلکه باید درراه رضای خدا انجام‌وظیفه شود.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: اینکه امروز در جامعه اسلامی امربه‌معروف نمی‌شود دو مشکل وجود دارد اولاً" مردم از وظایف دینی خود مطلع نیستند و یا اگر مطلع هستند راهکار ترویج آن بلد نیستند و  ثانیاً" اینکه فضا آماده نیست.

وی به حوادثی که در پی برخی از امربه‌معروف‌ها برای آمران به معروف پیش می‌آید، اشاره کرد و گفت: همه دلشان می‌تپد که نهی از منکر کنند اما کسی نمی‌گوید چون برای خودشان ممکن است تبعات داشته باشد.

انتظاری یادآور شد: وظیفه مردم اطلاع از روش‌های امربه‌معروف و اهمیت آن است و وظیفه دولت هم در حکومت جمهوری اسلامی شرایط را آماده کنند که این شرایط با آموزش و شکل‌گیری گروه‌هایی است که این فریضه را در بین مردم جا بیندازد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد