تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 مهر 1400 - 13:00
کد خبر : 137018

عضویت ۳۰ هزار کردستانی در کانون‌های مساجد

عضویت ۳۰ هزار کردستانی در کانون‌های مساجد

کامل گلباغی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی فعالیت می‌کنند. وی افزود: هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی

کامل گلباغی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کانون‌های مساجد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در ترویج فرهنگ دینی و توانمندسازی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هدایت ظرفیت‌های موجود مردمی به سمت اهداف بلند استقرار ارزش‌های دینی و استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی که امکان بهره‌وری فرهنگی در حوزه مساجد را دارند؛ در راستای تحقق منویات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و اصول و سیاست‌های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله اهداف و سیاست‌های راه‌اندازی کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان، تأکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های‌ معنوی‌ و فرهنگ‌ اسلامی، تبلیغ، گسترش‌ و تعمیق‌ فرهنگ‌ روح‌بخش‌ اسلام‌، گسترش‌ زمینه‌ مشارکت‌ و مباشرت‌ مردم‌ در امور فرهنگی، هنری، عمومی‌ کردن‌ تمامی‌ عرصه‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌ و تحقق‌ آزادی‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ را از مهم‌ترین اهداف کانون‌های مساجد ذکر کرد.

وی بیان کرد: زمینه‌سازی‌ برای‌ حضور فعال‌ جوانان‌ و نیروهای‌ متعهد در عرصه‌ فعالیت‌های‌ فرهنگی‌ و هنری‌، شناسایی‌ و تربیت‌ استعدادهای‌ درخشان‌ و استفاده‌ از اوقات‌ فراغت‌ جوانان‌، تبادل‌ افکار و اندیشه‌ها و مبادله‌ آثار و تولیدات از دیگر اهداف، وظایف و اختیارات کانون‌های مساجد بوده است.

گلباغی از راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مساجد» خبر داد و افزود: این سامانه گام ارزشمندی برای رصد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد خواهد بود.

وی استان کردستان را ظرفیت مؤثری برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: با ایجاد کانون‌های فرهنگی در سطح مساجد می‌توانیم شاهد مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان از ظرفیت و فضای مساجد باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان با تأکید بر فراهم کردن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی اعضا، افزود: زمینه‌سازی برای پیوند شبکه کانون‌های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر نکات و برنامه‌های بسیار مهمی است که کانون‌های مساجد باید آن را مدنظر قرار دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۶۱۲ کانون در سطح استان فعال است و تا پایان سال جاری این رقم افزایش خواهد داشت.

گلباغی اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در سطخ شهر و روستاهای استان فعالیت دارند و علاوه بر فعالیت‌های قرآنی و دینی، برنامه‌های مناسبتی، فعالیت‌های اجتماعی، هنری و فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه قریب به ۳۰ هزار نفر در کردستان عضو کانون‌های مساجد استان است، افزود: ۱۱ هزار نفر نیز در سامانه بچه‌های مسجد آنلاین فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان به شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی کانون‌های مساجد استان پرداخت و یادآور شد: این شاخص‌ها در هشت زمینه و ۳۹ مورد فعالیت از جمله قرآن، سرود، تئاتر، دهه کرامت، امر به معروف و نهی از منکر و غیره دسته‌بندی شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد