تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 5:39
کد خبر : 13691

اختصاص بخشی از عزاداری‌های حسینی به تلاوت قرآن

اختصاص بخشی از عزاداری‌های حسینی به تلاوت قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه دیروز شنبه ۸مهرماه با حضور در حسینیه اعظم زنجان و در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: پیام شب عاشورا دعا و استغفار و قرآن است و ای کاش بخشی از عزاداری‌های حسینی هم برای خواندن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه دیروز شنبه ۸مهرماه با حضور در حسینیه اعظم زنجان و در جمع عزاداران حسینی اظهار کرد: پیام شب عاشورا دعا و استغفار و قرآن است و ای کاش بخشی از عزاداری‌های حسینی هم برای خواندن قرآن در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: فلسفه امشب نماز است همانطور که امام حسین (ع) برای آمادگی نظامی مهلت نگرفت بلکه برای عبادت و نماز و استغفار فرصت گرفت.

وی افزود: امشب شب اخلاق و رفتار حسینی و اخلاق عاشورایان است که استغفار کنند برای لقاءالله و برای فردا خود را آماده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: قرآن نور است و پیامبر فرمود خانه‌هایتان را با نور قرآن روشن کنید و نگذارید تبدیل به قبرستان شود زیرا خانه‌هایی که در آن تلاوت قرآن نباشد خاموش و قبرستان است چون اعضای این خانه‌ها، حیات طیبه و واقعی ندارند.

وی با اشاره به آیه ۸ از سوره مبارکه تغابن گفت: در این آیه شریفه می‌خوانیم: «فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ»؛ «پس به خدا و پیامبر او و آن نورى که ما فرو فرستادیم ایمان آورید و خدا به آنچه مى ‏کنید آگاه است» و طبق این آیه شریفه قرآن نور عنوان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی با تاکید بر اینکه کسی که در محضر قرآن قرار گرفت از نور آن بهره‌مند خواهد شد، گفت: در کنار توجه به قرآن تمام پیامبران الهی نسبت به نماز توصیه کرده‌اند و از آن به عنوان ستون دین نام برده شده است و بالاترین ذکر و یاد خدای متعال است.

همچنین در حاشیه این مراسم رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۳ هزار موقوفه اعم از مساجد و حسینیه و تکایا و موقوفات دیگر داریم و نیاز داریم در حوزه‌های مختلف از جمله تولید علم، فناوری، پزشکی، سلامت و بهداشت واقفین ورود داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن محمدی گفت: شاید در این زمینه سئوال این باشد که وقف کنیم و به چه کسی بدهیم، باید گفت که وقف کنید و خودتان متولی باشید، دغدغه امروز در این حوزه مقوله فرهنگ‌سازی وقف در جامعه است که باید احیا شود، که قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده و اقداماتی نیز انجام شده است ولی هنوز در حد مطلوب نیست و معتقدیم رسانه‌ها نیز باید بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد