تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مهر 1396 - 5:21
کد خبر : 13687

رسالت اصلی مداحان تبیین اهداف قیام عاشورا برای مردم است

رسالت اصلی مداحان تبیین اهداف قیام عاشورا برای مردم است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، با آغاز ماه سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) مجالس عزاداری در اکثر مساجد و تکیه ها برگزار می شود. حساسیت روایت صحیح واقعه عاشورا در مراسم عزاداری باعث شد تا سراغ مداحان مشهور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، با آغاز ماه سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) مجالس عزاداری در اکثر مساجد و تکیه ها برگزار می شود.

حساسیت روایت صحیح واقعه عاشورا در مراسم عزاداری باعث شد تا سراغ مداحان مشهور شهر برویم و در مورد فلسفه عاشورا گفتگو کنیم.

علیزاده مداح اهل بیت(ع) در شهرستان بجنورد است .با وی در رابطه با مسائل مورد توجه در مداحی و موضوعات مرتبط با این حوزه گفتگو کرده ایم.

علیزاده مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و گفت : ابا عبدالله الحسین (ع)می خواستند به همه عالم بفهمانند که انسان در هر زمان باید به تکلیف عمل کنند و عمل به تکلیف یعنی در برابر ظلم و ظالم خاموش نمانیم .

وی افزود : مسلمانی فقط پیشانی به مهر گذاشتن نیست ، دفاع از مظلوم ، مبارزه با ظلم ، یعنی پیشانی به مهر گذاشتن که توام با تولی و تبری باشد.

ذاکر اهل بیت گفت  : انقلاب ما در امتداد نهضت عاشورا است و ما مداحان باید به مباحثی بپردازیم که ارزش های حسینی درست حفظ شود و نهضت امامت باقی بماند .

 

رسالت اصلی مداحان ایجاد محبت  و پیوندعاطفی بین ائمه و مردم است

 از فلسفه های اصلی قیام عاشورا چیست ؟

یکی از فلسفه های اصلی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است .امام حسین(ع) در نامه‌ای برای برادرش محمد حنفیه هنگام خروج از مدینه می‌نویسد «من خروج نکردم از برای تفریح و نه از برای استکبار و بلندمنشی و نه از روی فساد و خرابی و نه از برای ظلم و بیدادگری، بلکه خروج من برای اصلاح امت جدم محمد(ص) است. من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و به سیره و سنت جدم و آیین و روش پدرم، علی‌ابن‌ابی طالب(ع)، رفتار کنم

وی افزود: مهمترین درسی که از قیام امام حسین (ع) باید  بگیریم  همین امر به معروف و نهی از منکر است.

 از دیگر  اهداف نهضت عاشورا زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت است که این فرهنگ از مهم ترین شاخص های جهان اسلام است.

علیزاده گفت: یکی از ثمره های بصیرت عاشورایی مردم ایران همین انقلاب اسلامی است که مردم  به تکلیف خود عمل  و در برابر حاکم ظالم ایستادگی کردند.

 

رسالت اصلی مداحان ایجاد محبت  و پیوندعاطفی بین ائمه و مردم است

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد