تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 13:08
کد خبر : 136582

معرفی ۲۸۴ نفر در استان کرمان به مراجع قضایی و برگشت ده ها میلیارد پول بیت المال

معرفی ۲۸۴ نفر  در استان کرمان به مراجع قضایی و برگشت ده ها میلیارد پول بیت المال

“احمد آبیار” امروز ۱۹ مهرماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: در سال گذشته و امسال علی رغم وجود کرونا، عملکرد اداره کل بازرسی استان کرمان نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته و با تلاش کارکنان بازرسی در سال گذشته ۲۶۰ بازرسی انجام شده و تعداد افرادی که به مراجع

“احمد آبیار” امروز ۱۹ مهرماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار کرد: در سال گذشته و امسال علی رغم وجود کرونا، عملکرد اداره کل بازرسی استان کرمان نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته و با تلاش کارکنان بازرسی در سال گذشته ۲۶۰ بازرسی انجام شده و تعداد افرادی که به مراجع قضایی و اداری معرفی شده، ۴۷۱ نفر بوده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال نیز ۱۴۵ بازرسی انجام، ۲۸۴ نفر به مراجع قضایی معرفی و ده­ها میلیارد تومان از وجوه دولتی که مورد سوءاستفاده قرارگرفته بود به خزانه دولت برگشت داده شده است.

آبیار تصریح کرد: در راستای رصد اقدامات و فعالیت­ها دستگاه­های اجرایی، ۴۳ گزارش هشداری برای مدیران ارسال و پیرامون اقدامات در دست اجرا و آسیب­های پیش رو هشدار داده شده است.

بازرس کل استان کرمان در خصوص نتایج حاصل از بررسی عملکرد دستگاه­های مشمول بازرسی افزود: در سال جاری ۱۳۰ مورد گزارش اثربخشی، تنظیم شده که حاصل تلاش بازرسان استان است و در این رابطه مبلغ بیش از ۴۸۶ میلیارد ریال از وجوه تصرفی از سوی سوءاستفاده کنندگان به بیت المال برگشت داده شد.

وی افزود: همچنین ۵۵۴ هکتار زمین که از سوی زمین خواران در خارج از شهرها تصرف شده بود، به بیت المال برگشت و میزان ۱۰۰ هزار مترمربع از اراضی مرغوب داخل شهرها نیز از ید متصرفین خارج شد.

آبیار درباره چگونگی نظارت حین عملکرد دستگاه­ها افزود: همزمان با برگزاری مناقصات و مزایده­های دستگاه­ها بر چگونگی عملکرد آنها نظارت می شود و چنانچه سوء جریانی محرز شود، نسبت به ابطال معاملات دستگاه­ها اقدام می شود که در همین راستا در سال جاری تعداد ۵۰ مناقصه دستگاه­ها که مغایر با قانون بوده باطل شده و این امر موجب جلوگیری از حیف و میل میلیاردها تومان پول بیت المال شده است.

وی اظهار کرد: از مردم استان کرمان انتظار می رود با انعکاس سوء جریان­های دستگاه­ها به شماره ۱۳۶ ستاد خبری بازرسی استان، بازرسان استان را در کشف فساد یاری کنند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: در سال جاری ۲۷۱۵ سوء جریان از سوی مردم به ستاد خبری  بازرسی اطلاع داده شده که از این تعداد ۱۶۱۹ مورد جنبه شکوائیه و ۱۰۱۹ مورد به صورت گزارش فساد افراد ناشناس بوده و در عملکرد اداره کل بازرسی موثر بوده است.

وی با بیان اینکه بدترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی، فساد اداری و اقتصادی است، افزود: افرادی که در سیستم اداری مرکتب فساد مالی می­شوند، بزرگ ترین تهدید برای نظام هستند چراکه باعث بی اعتمادی و عدم حمایت از نظام توسط مردم می شود.

آبیار تصریح کرد: مدیران و کارکنانی که مرتکب فساد می شوند باعث سستی اعتقادات مردم بوده و فساد، امنیت، عدالت، آرامش و اقتصاد را نابود می­کند لذا تمام اقشار جامعه اعم از دانشگاهیان، حوزویان، روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، مدیران، فرهنگیان و … باید در مبارزه با فساد مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد