تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 13:06
کد خبر : 136578

خلع ید ۸۰۰۰ مترمربع اراضی شهرک صنعتی هیدج از دست دلالان

خلع ید ۸۰۰۰ مترمربع اراضی شهرک صنعتی هیدج از دست دلالان

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هرگونه مصلحت‌سنجی‌های مدیریتی و اعمال سلایق شخصی برخلاف قوانین و مقررات رد می‌شود، اظهار کرد: از مدیران درخواست داریم همواره بر مدار قوانین و مقررات حرکت کنند؛ چراکه هیچ ملاک و معیاری بالاتر از قانون وجود ندارد و هیچ توجیهی نیز رعایت نکردن قوانین و مقررات را

ابوالفضل خمسه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هرگونه مصلحت‌سنجی‌های مدیریتی و اعمال سلایق شخصی برخلاف قوانین و مقررات رد می‌شود، اظهار کرد: از مدیران درخواست داریم همواره بر مدار قوانین و مقررات حرکت کنند؛ چراکه هیچ ملاک و معیاری بالاتر از قانون وجود ندارد و هیچ توجیهی نیز رعایت نکردن قوانین و مقررات را موجه نمی‌کند و حرکت در مسیر قانون همواره قابل دفاع و ستودنی است.

وی مدیران را به عنوان ناظران اصلی هر دستگاهی برشمرد و افزود: با اعمال نظارت جامع و کامل مدیران و نیز نظارت مسئولانی که در درون دستگاه‌های اجرایی وظایف نظارتی را عهده‌دار هستند، بخش اعظمی از سلامت اداری محقق می‌شود و نیاز به نظارت و کنترل‌های برون سازمانی را به حداقل می‌رساند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیت‌المال امانتی گران‌سنگ در اختیار مدیران است، ادامه داد: حفظ و صیانت جدی بیت‌المال از اهم وظایف مدیریتی و موجب تقویت اعتماد مردم به مسئولان است که باید به آن توجه شود.

خمسه تصریح کرد: با توجه به نظارت و بازرسی‌های به عمل آمده در شش ماهه نخست سال‌جاری اثر بخشی‌های ریالی بازرسی کل استان به نسبت کل سال ۱۳۹۹ با ریال دارای ۳۲۷.۵۰ درصد رشد بوده است. همچنین با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از دستگاه‌های اجرایی استان و در راستای کاداستر اراضی و املاک دولتی در شش ماهه اول سال‌جاری مساحت ۴۱۰۳.۹۱ هکتار از اراضی دولتی منجر به اخذ سند تک برگی شده است.

وی یادآور شد: با توجه به پیشنهادهای ارائه شده در بازرسی‌های به عمل آمده، در نیمه امسال مساحت ۱۲.۱۷  هکتار از اراضی شهری، زراعی، مرتع و جنگل، رفع تصرف شده، همچنین به ترتیب ۵۲، ۱۵ و یک فقره پرونده موردی، برنامه‌ای و فوق‌العاده در بازرسی کل استان تشکیل شده که از مجموع پرونده‌های مذکور به ترتیب ۶۳.۴۶، ۶۶.۶۶ و ۱۰۰ درصد از گزارش‌ پرونده‌های مذکور به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

بازرس‌کل استان زنجان با تاکید بر تدوین و اجرای برنامه‌های اولویت‌دار در راستای اصلاحات ساختاری و مبارزه با فساد توسط بازرسی کل استان زنجان، عنوان کرد: مبارزه با فساد و مسدود کردن منافذ منتهی به آن در دستگاه‌ها زمینه و شرایط لازم برای جلوگیری از فساد افراد را فراهم می‌کند.

این مسئول با اشاره به تماس با ۲۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در راستای رفع موانع تولید، گفت: بالغ بر ۷۰ واحد تولیدی اعم از در حال تولید، در حال احداث سالن تولید و … توسط بازرسان بازرسی کل استان زنجان بازدید شده و مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها در محل واحد تولیدی بررسی و برخی رفع و برخی نیز در حال پیگیری است. همچنین ۸۰۰۰ مترمربع از اراضی صنعتی در شهرک صنعتی هیدج (به ارزش ریالی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال) از دست دلالان و سودجویان خلع ید شده و در مرحله واگذاری به تولیدکنندگان است.

خمسه با اشاره به اینکه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ وضعیت ۱۰ واحد تولیدی کلان توسط بازرسی کل استان مورد بررسی واقع و مشکلات قابل حل آن‌ها، رفع شد، اظهار کرد: از جمله این واحدها می‌توان به رفع اختلاف حاصله در قرارداد ۲۲۰ میلیارد ریالی یکی از شرکت‌های استان و پیگیری‌های انجام شده در خصوص رفع موانع تأمین مواد اولیه و تأمین ارز مورد نیاز برای تعدادی از شرکت‌های تولیدی اشاره کرد.

بازرس کل استان زنجان با بیان اینکه در راستای تسهیل رسیدگی به شکایات و شفاف‌سازی فرآیند آن سامانه ملی رسیدگی به شکایات در سازمان بازرسی کل کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۸۱۱ فقره شکایت و اعلامیه از طریق سامانه مذکور به این بازرسی کل واصل شده که از تعداد مذکور ۶۶ درصد مورد رسیدگی قرار گرفته و باقی مانده نیز در دست رسیدگی و بررسی کارشناسی است.

رییس شورای دستگاه‌های نظارتی استان، از دیگر اقدامات بازرسی زنجان را فعال‌سازی احداث شهرک صنعتی صائین‌قلعه بعد از ۱۷ سال و برگشت حدود بیش از ۳۰ میلیارد تومان درآمد به شرکت شهرک‌های صنعتی از محل واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران اعلام کرد و افزود: در بازرسی موردی از شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ملاحظه شد، قبل از خرید زمین شهرک صنعتی شهرستان صائین‌قلعه در سال۱۳۸۳، استعلام‌های هجده‌گانه از دستگاه‌های اجرایی ذیربط توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام نشده است.

این مسئول ادامه داد: نکته قابل ذکر این است که طی سال‌های قبل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان مکاتباتی مبنی بر احداث شهرک صنعتی در زمین‌های خریداری شده با اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست زنجان کرده که این اداره‌کل با استقرار شهرک صنعتی در محل خریداری شده مخالفت کرده است.

خمسه تصریح کرد: علی‌رغم اینکه ۱۰۰ هکتار زمین خریداری شده بود، امکان احداث صنایع در آن قبل از اخذ مجوزهای لازم وجود نداشت و با گذشت بیش از ۱۷ سال از خرید زمین، هیچ اقدامی برای احداث شهرک صورت نگرفته بود که همین موضوع موجب شد اهالی منطقه شکایت‌های متعددی به دستگاه‌های ذی‌ربط مبنی بر احداث شهرک مذکور و ایجاد اشتغال برای مردم آن منطقه ارایه کنند که نتیجه‌ای حاصل نشده بود.

بازرس‌کل استان زنجان خاطرنشان کرد: با طرح این مسئله در بازرسی‌کل استان و با بررسی جامع موضوع در راستای احیا و احداث شهرک مذکور با پیشنهاد و پیگیری به عمل آمده از شرکت شهرک‌های صنعتی استان و انجام مطالعات زیست‌محیطی و هماهنگی اداره‌کل حفاظت محیطزیست استان نسبت به رفع مشکلات زیست‌محیطی و تعریف شهرکی با صنایع مجاز زیست‌محیطی، موافقت شده که در حال حاضر عملیات زیر بنایی و روبنایی احداث شهرک  آغاز شده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد