تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 12:41
کد خبر : 135798

سردار زیراهی: انواع شناورهای تندرو و راکت انداز آماده پاسداری از مرزها هستند

سردار زیراهی: انواع شناورهای تندرو و راکت انداز  آماده پاسداری از مرزها هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار رمضان زیراهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شهادت نادر مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با یک وحدت همه‌جانبه بین نیروهای مسلح و مردم شاهد پیروزی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار رمضان زیراهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت شهادت نادر مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با یک وحدت همه‌جانبه بین نیروهای مسلح و مردم شاهد پیروزی کشورمان در عرصه دفاع مقدس بودیم.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف در یک سال اول دوران جنگ، شکست‌های محدود در دریا و زمین بود اما در سال دوم با یک وحدت همه‌جانبه شاهد پیروزی‌های متوالی کشورمان در زمین و دریا بودیم که یک اجماع جهانی به نفع صدام و بر علیه کشور ما شکل گرفت.

وی افزود: متعاقب این پیروزی‌ها شاهد ناامن کردن دریا از طریق حمله به کشتی‌های تجاری، جنگی و سکوهای نفتی بخشی از پروژه ناامن کردن منطقه توسط صدام و با پشتیبانی کامل اطلاعاتی و لجستیکی غرب و شرق و حامیان منطقه‌ای صدام بودیم.

زیراهی عنوان کرد: اولین یگان دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان بوشهر و به نام قرارگاه نوح نبی (ع) بود که به‌منظور مقابله با شرارت‌های جهان استکبار در حوزه دریایی شکل گرفت.

وی گفت: مهم‌ترین دست آورد این قرارگاه عملیاتی و شکل‌گیری نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس، شکست ابرقدرت‌ها در منطقه و اتکا به نیروهای انقلابی برای خودکفایی کشور بوده است به‌گونه‌ای که با آرپی‌جی شروع و به ساخت تجهیزات مدرن نظامی و دفاعی و امنیتی رسیده است.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه تصریح کرد: وجود انواع و اقسام شناورهای تندرو و راکت‌انداز و موشک‌انداز با بردهای تا بالای ۵۰۰ کیلومتر و موشک‌های نقطه زن و کروز و پهپادهای پیشرفته نشان از بالا بودن سطح اشرافیت نظامی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی نیروی دریایی سپاه برای دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است که همه آنها بومی و ساخته فرزندان انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه ایثارگری، متأسفانه به شکل قابل قبولی در بخش مستندسازی و فرهنگ‌سازی از رشادت رزمندگان اسلامی در دفاع از مرزهای آبی کشور کار نشده است که نیاز است رسانه‌ها، هنرمندان و فعالین فرهنگی دراین‌خصوص نیز ورودی تخصصی داشته باشند تا قشرهای نوجوان و جوان نیز در روند ایثارگری این رزمندگان قرار گیرند.

 

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه عنوان کرد: به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدوی و یارانش در خلیج‌فارس، روز شنبه ۱۷ مهرماه مراسم بزرگداشت شهیدان مهدوی و توسلی ساعت ۱۶ در گلزار شهدای شهرستان دشتی و همچنین یادواره‌ای بعد از نماز مغرب و عشا در پارک شورای بوشهر با حضور خانواده‌های این شهدا برگزار خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد