تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 14:28
کد خبر : 135572

کاهش ۴۸ درصدی جرائم خشن در ۶ ماهه امسال در اصفهان

کاهش ۴۸ درصدی جرائم خشن در ۶ ماهه امسال در اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری در نشست هم‌اندیشی رسانه ها با فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی به مناسبت هفته نیروی انتظامی که امروز (شنبه_۱۰مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: طی شش ماهه امسال آمار سرقت به عنف ۵۴ درصد و تجاوز به عنف ۴۶ درصد در استان اصفهان کاهش داشت. وی با اشاره به آغاز رسمی هفته نیروی

سردار محمدرضا میرحیدری در نشست هم‌اندیشی رسانه ها با فرمانده انتظامی و پلیس‌های تخصصی به مناسبت هفته نیروی انتظامی که امروز (شنبه_۱۰مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: طی شش ماهه امسال آمار سرقت به عنف ۵۴ درصد و تجاوز به عنف ۴۶ درصد در استان اصفهان کاهش داشت.

وی با اشاره به آغاز رسمی هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه، گفت: شعار امسال هفته ناجا پلیس هوشمند، امنیت پایدار است و انتظار می رود در این هفته اهداف و فلسفه این شعار تبیین شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه پلیس اصفهان شعار هوشمندسازی را در چند سال اخیر به صورت هدفمند دنبال کرده است، افزود: در این راستا سال گذشته واحد مستقلی در جهت فعال سازی سامانه ها و هوشمندسازی حوزه های مختلف فعال کردیم که توفیقات ارزشمندی داشته است.

سردار میرحیدری اولین برنامه هفته ناجا را برگزاری صبحگاه عمومی با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار و اعضای شورای تامین اعلام کرد و افزود: تقریبا ۱۳۵ برنامه اصلی در این هفته پیش بینی شده و هزار و ۹۲۰ برنامه در سطح استان خواهیم داشت.

وی تشکیل شورای اداری استان با محوریت پلیس، تجلیل از سربازان نمونه ناجا، نشست با ایتام ناجا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و حضور هر دستگاه اجرایی در یکی از یگان های انتظامی استان را ازجمله برنامه های هفته ناجا برشمرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتشار اخبار حوادث و جرایم از سوی رسانه های غیررسمی به جای انتشار از رسانه های رسمی، اظهار کرد: ما خودمان یکی از منتقدان این موضوع هستیم و بارها در جلسات مختلف این موضوع را مطرح و منعکس کردیم. نگاه غیرمسئولانه و یا عجولانه در انعکاس مطالب از سوی رسانه های غیررسمی دردسرساز است و اخبار را طوری منتشر می کنند که باعث ناامنی می شوند. امیدواریم در دولت جدید بتوانیم یکسری از این اشکالات که به دلیل معارضات سیاسی و خطی ایجاد شده را اصلاح کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز نگاه مردم به پلیس را متفاوت از گذشته و سایر کشورها می بینیم و محبت و مودت اقشار مختلف مردم نسبت به پلیس رو به گسترش است، تصریح کرد: پلیس برای رسیدن به جایگاه واقعی خود از بعد از انقلاب روند صعودی داشته و با اجرای طرح های مختلف در جهت ارتقا معنویت در پلیس تلاش می کند هر روز بدنه خود را پاک تر از گذشته کند و در جهت توجه بیشتر به حقوق مردم و نظام گام بردارد.

سردار میرحیدری با اعلام اینکه از سال ۹۲ تا ۶ ماهه اول امسال نزدیک به ۹۳ درصد جرائم کارکنان نیروی انتظامی کاهش پیدا کرده است، گفت: در جلساتی که محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب می شویم تاکید مقام معظم رهبری این است که پلیس باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و هر سال از حرکت در مسیری که انتخاب شده ابراز رضایت می کنند، اما تا نیل به هدف هنوز فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: اگر بتوانیم خود را با آداب اسلامی و فرهنگ نبوی تطبیق دهیم تفاوت شایانی نسبت به گذشته احساس می شود، اما هنوز نارسایی هایی وجود دارد. انتظار ما از دولت ها این است که در جهت تقویت پلیس و به روزرسانی تجهیزات به ما کمک کنند تا بهتر بتوانیم تکلیف خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه محدودیت ها و مشکلات و کم توجهی های مسئولان اجرایی باعث شده نتوانیم حق و حقوق همکاران خود و خانواده های آنها را ادا کنیم، گفت: فرمانده انتظامی کشور با جدیت این موضوع را پیگیری می کند. همکاران ما با تمام وجود در دفاع از حقوق ملت شریف ایران تا پای جان ایستاده اند و امروز حتی دشمنان اذعان دارند که ایران یکی از کشورهای امن در دنیا است و اصفهان نیز نسبت به سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد که با تقویت این تعاملات شرایط مطلوب تری پیش بینی کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید ساز و کاری برای خبرنگار تخصصی طراحی کنیم تا هم نظرات رسانه ها اعمال شود و هم ما بتوانیم از این ظرفیت استفاده مطلوبی ببریم. اگر بتوانیم بیشتر به حوزه پیشگیری و ارتقا سطح آگاهی مردم نسبت به آسیب ها و تهدیدات بیندیشیم می توانیم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، درحالی که اگر هزینه‌ای تحمیل شود هنری نکرده ایم و جرم و جنایت اثر خودش را گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه ما اعتماد کامل به رسانه داریم، درباره حضور خبرنگاران در ماموریت های پلیس گفت: کوتاهی ها و کم توجهی های گذشته باعث بروز مشکلاتی شده است، دشمن هم از آن طرف حسابی کار کرده و امروز شاهد وفور سلاح بین مجرمان هستیم که از دغدغه‌ها و نگرانی های ما است. این موضوع باعث شده برای همراهی رسانه ها در ماموریت ها دغدغه داشته باشیم، اما طرح هایی داریم که می شود با حساب و کتاب خبرنگاران را همراه کرد.

وی در ادامه به بخشی از دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در کشور اشاره و اظهار کرد: پلیس آگاهی اصفهان رتبه سوم، تشخیص هویت پلیس آگاهی رتبه اول، پلیس جنایی رتبه دوم و کشف سرقت رتبه سوم را بدست آورده است. همچنین پلیس فتا رتبه اول کشور، پلیس مبارزه با مواد مخدر رتبه اول در پیشگیری، رتبه چهارم در کشفیات و رتبه دوم دستگیری را بدست آورده است. پلیس پیشگیری اصفهان رتبه اول کشور، پلیس راهور در اشراف فرماندهی رتبه سوم کشور و پلیس راه نیز رتبه اول را کسب کرده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد