تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 - 15:14
کد خبر : 135364

دیدار با زائرین اربعین به تاخیر بیافتد/ شناسایی ۲ بیمار کرونایی

دیدار با زائرین اربعین به تاخیر بیافتد/ شناسایی ۲ بیمار کرونایی

محمدرضا خلفی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان اردبیل همزمان با بازگشت زائرین از کشور عراق و مراسم اربعین حسینی در فرودگاه اردبیل استقرار یافته است اظهار کرد: تمامی مسافرین این پرواز در گیت های مشخص و جداگانه ای توسط تیم‌های پزشکی و درمانی استان

محمدرضا خلفی زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تیم بهداشتی مرکز بهداشت شهرستان اردبیل همزمان با بازگشت زائرین از کشور عراق و مراسم اربعین حسینی در فرودگاه اردبیل استقرار یافته است اظهار کرد: تمامی مسافرین این پرواز در گیت های مشخص و جداگانه ای توسط تیم‌های پزشکی و درمانی استان تب سنجی و غربالگری، شده و مسافرین مشکوک به کرونا به قرنطینه منتقل می‌شوند.

وی تعداد زائرین بازگشته از سفر اربعین را ۱۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۷ نفر از مسافرین مشکوک به کرونا اعلام شده و پس از انجام آزمایش کرونا جواب تست ۲ نفر از مسافرین مثبت اعلام شد.

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل از اعزام افراد مبتلا به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت خبر داد و گفت: این افراد برای انجام تست‌های کامل پی. سی. آر و مشخص شدن نوع کرونا و میزان درگیری با ویروس باید در مراکز درمانی باشند.

خلفی زاده با اشاره به اینکه زائرین اربعین اعزام شده از اردبیل به دو صورت زمینی و هوایی وارد این استان خواهند شد گفت: تست کرونا و معاینات اولیه در تمامی فرودگاه‌ها و ترمینال‌های کشور انجام می‌گیرد اما احتمال تست مجدد افراد در اردبیل نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: هرگونه تست کرونا منفی زائرین اربعین به معنای عدم ابتلاء به کرونا نیست چرا که مبتلایان به کرونا شاید بی علامت باشند لذا از دیدار و برگزاری تجمعات خانوادگی با این افراد خودداری نمائید.

تنها ۱۵ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن کرونا دریافت کرده اند

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل به تشریح وضعیت کرونا نیز پرداخت و افزود: مراجعات به مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بسیار کاهش یافته و بیماران تحت نظر هم نسبت به ماه‌های گذشته کمتر شده است اما نگرانی اصلی کادر درمانی افزایش کرونا با ورود زائرین اربعین است.

خلفی زاده تعداد دز واکسن‌های تزریق شده روزانه در استان را ۱۰ هزار دز اعلام کرد و گفت: میزان مراجعات برای دریافت واکسن کرونا کاهش یافته ولی ۹۵ درصد افراد سالمند و پر خطر دز اول و اکثر آنان دوم خود را نیز دریافت کرده اند.

وی به فرهنگ سازی و تشویق قشر جوان و نوجوان برای دریافت واکسن تاکید کرد و ادامه داد: متأسفانه رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استقبال کمی از تزریق واکسن دارند چرا که خانواده‌ها هنوز به ضرورت دریافت واکسن کودکان و نوجوانان خود آگاهی ندارند.

رئیس بهداشت شهرستان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آمار نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ واجد شرایط دریافت واکسن در اردبیل ۵۱ هزار نفر واجد شرایط است که از این تعداد تنها ۸ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد