تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 11:22
کد خبر : 134846

اجمالی/ روایت سردار پاکپور از غائله‌های مناطق قومی در اوایل انقلاب

اجمالی/ روایت سردار پاکپور از غائله‌های مناطق قومی در اوایل انقلاب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمد پاکپور در گردهمایی رزمندگان پیشمرگ مسلمان کرد در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، اظهار داشت: شهید بروجردی در تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد زحمت زیادی کشید و آن شهید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمد پاکپور در گردهمایی رزمندگان پیشمرگ مسلمان کرد در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، اظهار داشت: شهید بروجردی در تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد زحمت زیادی کشید و آن شهید عزیز بر گردن مردم کردستان و ایران حق دارند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی غائله‌های زیادی در مناطق مختلف قومی کشور پیش آمد و غائله کردستان یکی از آنها بود که از بدو پیروزی انقلاب شروع شد، توسعه پیدا کرد و در یک مقطع زمانی تمامی شهرهای کردستان در اختیار ضدانقلاب قرار گرفت.

زمانی که در کردستان اتفاقاتی افتاد و شهرهای مریوان و بانه و پاوه سقوط کرد، دیگر شهرهای کردستان تک به تک را ضدانقلاب در دست گرفت.

وی با یاداوری شرایط سخت آن دوران، به عملیات جاده بانه سردشت اشاره کرد که در آن عملیات بچه‌های انقلاب شهیدان زیادی تقدیم کردند.

وی همچنین با یادآوری کودتای نوژه که حتی می‌خواستند امام را هم از بین ببرند، گفت: وقتی اهداف این توطئه و غائله‌های مناطق قومی تحقق پیدا نکرد، جنگ تحمیلی را شروع کردند.

 

این خبر در حال تکمیل شدن است…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد