تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1396 - 4:05
کد خبر : 13468

فرهنگ تذکر لسانی در جامعه رواج یابد/تعداد آمران بیشتر شود

فرهنگ تذکر لسانی در جامعه رواج یابد/تعداد آمران بیشتر شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، محمدجعفر شهبازی شامگاه چهارشنبه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان همدان با بیان اینکه هدف از امر به معروف و نهی از منکر تذکر به یک فرد نیست، گفت: فرهنگ تذکر باید ترویج

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، محمدجعفر شهبازی شامگاه چهارشنبه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان همدان با بیان اینکه هدف از امر به معروف و نهی از منکر تذکر به یک فرد نیست، گفت: فرهنگ تذکر باید ترویج یابد چراکه نباید نسبت به منکرات بی‌تفاوت بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان با تاکید براینکه حفظ و بقای اسلام به حدی ارزش دارد که همه باید فدای دین شوند، گفت: امام حسین(ع) همه سختی ها را برای ماندگاری امر به معروف تحمل کرد که این موضوع تکلیف را روشن می کند که همه در برابر این فریضه مسئول هستند.

تعداد آمران درجامعه بیشتر شود

شهبازی با اشاره به اینکه در اجرای امر به معروف پلیس و نیروی انتظامی نیز وظایفی دارد و در مواقع نیاز باید وارد عمل شود، عنوان کرد: باید تعداد آمران بیشتر شده و در این مقوله در بدنه جامعه ترویج یابد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه عده‌ای از مردم جامعه فریضه امر به معروف را انجام نمی‌دهند درحالی که این امر یک تکلیف است و باید انجام شود، گفت: مجموعه پلیس امنیت امکاناتی را در شهر تدارک دیده تا اگر موردی در خلال اجرای امر به معروف پیش آمد اقدامات خود را انجام دهد.

احمد رحیمی بابیان اینکه این تکلیف بر دوش ما است و باید آن را انجام دهیم، گفت: گاه اجرای یک تکلیف هزینه و زحمت نیز دارد اما این موارد نباید در اراده خللی ایجاد کند.

منکر و معروف تنها در رعایت حجاب نیست

رحیمی با تاکید به بر اینکه منکر و معروف تنها در رعایت حجاب نیست، گفت: آمار تلفات انسانی در تصادفات رانندگی تاسف‌آور است و آمران به معروف باید در این زمینه اقدام  کرده و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را اشاعه دهند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در امر به معروف باید در ابتدا عامل باشیم چراکه نگاه مردم بیش از آنکه به زبان باشد به رفتار است، عنوان کرد: باید اخلاص را در امر به معروف سرلوحه کار قرار داد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای تغییر فکر حتی یک نفر هزینه های بسیاری صرف می کنند، عنوان کرد: دشمن با ابزارهای فریبنده جوانان را به سمت خود می‌کشد و باید نسبت به این مسئله آگاه بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه عده ای برای امر به معروف به عنوان واجب بر زمین مانده تلاش کرده و نگذاشتند این واجب بر زمین بماند، گفت: باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

باید برای مردمی کردن امر به معروف برنامه داشت

سعید گلستانی با اشاره به اینکه باید برای مردمی کردن امر به معروف برنامه داشت چراکه بدون برنامه نمی‌توان پیش رفت، گفت: منکرات بسیاری در کشور اتفاق می‌افتد و فساد اداری سازمان‌یافته شده است.

وی بابیان اینکه برای مبارزه با فسادهای سازمان یافته تفکر سازمان‌یافته نیاز است، گفت: برخورد با فسادها به برنامه نیاز دارد و مساجد را باید بازسازی کرد.

گلستانی با بیان اینکه در پیشگیری از جرم و در گام اول باید مساجد را محور قرار داد، اظهار داشت: عده‌ای دنبال تشکیل نهادهایی هستند که مردم فقط برای نماز به مسجد بروند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان باتاکید بر پیگیری مفسده‌های محلات مختلف همدان عنوان کرد: با خالی کردن میدان، محله‌ها برای فروش مواد مخدر و مشروب باز گذاشته می شود همانطور که وقتی مردم و بسیجیان از مسجد بیرون رفتند راه برای فساد باز شد و این بزرگترین منکر است.

گلستانی با تاکید براینکه باید امر به معروف را با سازمان‌دهی کرد، گفت: باید تمام حوزه‌ها و گروه‌های مختلف وارد عرصه شوند تا امر به معروف جان دوباره بگیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد