تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1400 - 9:33
کد خبر : 134041

جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل عزاداری کردند/ دل‌هایی که از راه دور هم روانه کربلا می‌شود

جاماندگان اربعین حسینی در اردبیل عزاداری کردند/ دل‌هایی که از راه دور هم روانه کربلا می‌شود

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اردبیل غرق در ماتم شد و مردم با شرکت در هیئت‌های عزاداری یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند. برنامه‌های اربعین حسینی در قالب آیین‌های

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اردبیل،  همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اردبیل غرق در ماتم شد و مردم با شرکت در هیئت‌های عزاداری یاد شهدای کربلا را گرامی داشتند.

برنامه‌های اربعین حسینی در قالب آیین‌های عزاداری و سوگواری در مناطق مختلف اردبیل برگزار شد و مردم با راه‌اندازی دسته‌های سینه‌زنی در خیابان‌ها و معابر عمومی چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت را گرامی داشتند.

در اغلب مناطق استان اردبیل  مردم با نصب پرچم های سیاه عزا  بر سردرب خانه‌های خود اقدام به عزداری در داخل خانه و قرائت زیارت اربعین  کردند.

در برخی از شهرستان‌های استان نیز عزاداری اربعین به صورت حرکت دسته‌های عزاداری خودرویی برگزار شد و از بلندگوهای نصب شده بر خودروها مداحان حسینی به نوحه سرایی پرداختند.

تمام امکانات برای بازگشت زائران اربعین در مرز مهران مهیا شده استپیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در سمنان برگزار می‌شود۲۰ موکب سلامت در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در ری مستقر شد

همچنین در برخی مناطق و مساجد نیز که وضعیت آنها از لحاظ کرونایی ‌کم‌خطر بود آیین‌های عزاداری اربعین با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

فضای مجازی امسال حال و هوای اربعین حسینی به خود گرفته و برنامه‌های مختلف عزاداری این روز بزرگ از سوی عاشقان اهل بیت(ع) با اجرای برنامه‌های نوحه‌سرایی، مرثیه‌سرایی و خطابه و قرائت زیارت عاشورا برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد